Dieren- en activiteitenpark Casela - Reisverslag uit Flic en Flac, Mauritius van Ryan Mahabier - WaarBenJij.nu Dieren- en activiteitenpark Casela - Reisverslag uit Flic en Flac, Mauritius van Ryan Mahabier - WaarBenJij.nu

Dieren- en activiteitenpark Casela

Door: Ryan Mahabier

Blijf op de hoogte en volg Ryan

09 Januari 2013 | Mauritius, Flic en Flac

Hello Party Peepz,

Just a short update about a awesome activity!!!

Wij zijn nog net in 2012 naar een dier- en activiteiten park geweest : Casela

Hier konden wij kiezen welke activiteiten we zouden doen, je betaald naast de entrée geld ook per activiteit. Nog voordat wij in het park waren kregen we ook vreemd gedrag te zien --> de Mauritiaanse mensen gingen gewoon voordringen bij de touristen OOK BELACHELIJK GEDRAG!!! Maarja we zijn dus er tussen gevochten en uiteindelijk kwamen we gewoon in het park (wel later dan gepland). Wij gingen voor de interactie met de leeuw, de safari en zipline.

Eerst begonnen we bij de leeuwen, we konden de leeuw aaien en op de foto ermee. Het wat een hele mooie leeuw. Hierna aten we nog even een broodje en gingen we door naar de safari busje. Hiermee redden we door het hele park en over de Bergen ZOOO MOOI. We zagen zebra’s, struisvogels, herten en pauwen. Ze kwamen ook naar het busje toe waardoor we ze konden aanraken. ZIE JE HET AL VOOR JE ZO’N LANGE NEK VAN EEN STRUISVOGEL MET EEN KLEINE KOPPIE DIE JE AANSTAART EN NAAR JE TOE KOMT. Ook stonden we boven op de berg waardoor we een prachtig uitzicht hadden van Mauritius.

Hierna zijn we terug naar het park gegaan en hadden we nog even tijd om rond te kijken voordat we naar de zipline gingen. We zagen nog allerlei vogels onderweg. Eenmaal aangekomen bij de zipline kregen we je gordels om en gingen we met een busje de bergen in. Eerst moesten we van de ene berg naar de andere berg lopen over een brug met hele smalle plankjes en dun touw naar een wat hogere berg. Vanaf die berg gingen we dus van de zipline af. IT WAS F*CKING AWESOME. Daarna deden we nog twe andere ziplines. En dat waren duo lines dus we gingen samen ervan af. De ene keer gewoon hangen en de laatste keer ONDERSTE BOVEN!!! ZOOO GAAAF. Gewoon onderste boven tussen de Bergen hangen en met snelheid er langs razen.

Hierna vertrokken we weer naar het park. Hier gingen we nog even kijken naar de dieren. Hier troffen we ook iets aparts aan. We liepen naar de aapjes en toe hoorden we wat. Wat bleek nou…. Waren de schildpaden het gewoon aan het doen, dus ja wij natuurlijk filmen en foto’s maken --> CAUSE YEAH WHAT ELSE SHOULD WE DO!!! En na de ene beurt gingen twee andere schilpadden aan de gang, dus na het opvatten van wat we zojuist hadden gezien liepen we weer door. Toe zagen we nog een paar schilpadden en JA HOOR ook daar deden ze het. Wij hadden al genoeg gezien dus gelijk door naar was vogels en toen naar de uitgang op weg naar huis.

Eerst gingen we nog 1 kilometer lopen naar de bus lekker zwetend. Eenmaak thuis aangekomen besloten we af te gaan koelen in de zee, dus we gingen weer naar het strand HEERLIJK. Dit was mijn trip naar Casela I HOPE YOU ENJOYED!!!

Greetzz,

Ryan Mahabier
Mauritius, Flic en Flac, Morcellement De Chazal, Black River

• 10 Januari 2013 - 16:09

Boyke:

Zo,zo weer een ervaring rijker.
    Ik dacht dat zipline een ballon vliegtuig was,maar ja,dat was mooi toch.
    Ik ben wel benieuwd wat mooier was skydiven of dit.

Tot zo op skype,

Boy.