We Got The Best View Over Mauritius!!! - Reisverslag uit Flic en Flac, Mauritius van Ryan Mahabier - WaarBenJij.nu We Got The Best View Over Mauritius!!! - Reisverslag uit Flic en Flac, Mauritius van Ryan Mahabier - WaarBenJij.nu

We Got The Best View Over Mauritius!!!

Door: Ryan Mahabier

Blijf op de hoogte en volg Ryan

04 Maart 2013 | Mauritius, Flic en Flac

Hello Party People!!!

Hoe gaat het met jullie???

Hartstikke bedankt voor jullie reacties en support het betekent veel voor me peepz!!!!

Het was weer een geweldige weekend!!! Ik heb een aantal nieuwe studenten ontmoeten en ik heb een berg beklommen (en verder ook op het strand ontspannen OBVIOUSLY). Het zit er ook bijna op voor mij met mijn stage in Mauritius en ik zal ook langzaam aan beginnen om me voor te bereiden voor mijn terugkeer naar Nederland. Sooo Let’s Begin!!!
__________________________________________________________________________________________Werk

Op mijn stage heb ik heel veel dingen kunnen leren. Ik heb in het begin gewerkt met Trades, waarbij ik de aandelen orders moest aannemen, verwerken en doorsturen naar de bank. Ik heb gewerkt met de IFRS jaarrekeningen, hierbij moest ik volgens de IFRS regels de jaarrekeningen voor bedrijven aanpassen. Ik heb met de Net Asset Value mogen werken. Hierbij moest de waarde van de aandelen, die in het bezit is van onze clienten, worden berekend (dit vergt veel tijd om voor te bereiden en goedgekeurd te krijgen). Ik heb met de subscriptions gewerkt, dit zijn afhandelingen van de aanvragen van investeerders die besluiten om bij ons in een fonds te investeren. Hiervoor zijn veel handelingen voor nodig om het af te ronden. Ik heb gewerkt met de redemption, dit houdt in dat de investeerder die eerst besloot te investeren nu besluit om zijn geld terug te nemen door de aandelen te verkopen. Ook hiervoor zijn meerdere handelingen vereist, maar ze zijn haast hetzelfde als bij de subscription. Ik heb ook nog met wires kunnen werken. Dit zijn facturen die binnenkomen en moeten worden verwerkt, bank klaar worden gemaakt en vervolgens naar de bank moet worden opgestuurd. Ik heb ook in de archivering mogen werken waarbij ik de mapjes met alle gegevens van voorgaande jaren moest opbergen en daarbij gebruik moest maken van labels en een excel sheet zodat de mapjes snel terug kunnen worden gevonden.

Bij deze werkzaamheden heb ik kennis gemaakt met nieuwe systemen/programma’s waarmee er binnen dit bedrijf word gewerkt. De meeste collega’s hebben certificaten nodig om met deze programma’s te werken, alleen hebben ze mij alles even simple uitgelegd. Zoals jullie dus al kunnen lezen heb ik heel veel kunnen leren van mij collega’s en daar ben ik ze ook heel erg dankbaar voor.Doordat er de afgelopen tijd veel nieuwe werknemers zijn aangenomen is er steeds minder werk voor mij, maar hierdoor kan ik mijn English communication skill verbeteren door met iedereen te praten en een leuke en gezellige tijd er van te maken. Ook mag ik de nieuwe werknemers dingen leren die ik heb geleerd The Studen Becomes Teacher. Ik zal mijn collega’s waarschijnlijk nooit meer zien UNFORTUNATELY!!!
__________________________________________________________________________________________Fun stuff

Na een leuke werkweek achter de rug te hebben ben ik weer lekker naar huis gegaan vrijdag en hebben we nog even wat gegeten bij onze “Dholl puri Matties” tegenover ons huis. Ik heb daar lekker nasi gegeten en afterwards zijn we op onze balkon wezen chillen. Daarna zijn we nog even lang The Poolhouse geweest en toen weer terug naar onze balkon. Later die avond kwamen er nog twee studenten langs om ook op onze balkon te chillen. Ze waren nog nooit in ons huisje geweest dus heb ik ze en “Cribs Tour” gegeven (Including the refrigerator with spoilt food and stuff). En toen hebben we dus lekker met muziek en een drankje erbij op onze balkon gechilld. Hierna zij we weer even naar The Poolhouse geweest, aangezien deze studenten in de poolhouse wonen. Daar hebben we ook even lekker zitten praten en vervolgens zijn we naar huis gegaan want we moesten erg vroeg op voor de grote dag!!!

Zaterdag gingen we namelijk met z’n vieren een bergbeklimmen. De naam van de berg is “Le Pouce” en hij 818 met hoog en ligt in Moka (dat ligt dichtbij ons werk). Samen met mijn collega, Nick en Eddie ( the new house mate/our mattie) zijn we op de berg geweest. Mijn collega zou ons bij de bushalte op werk ophalen en vanuit daar zouden we dan naar de berg gaan. We hadden oom 8 uur afgesproken en dit houdt in dat we om 06:30 de bus zouden moeten pakken. We stonden ook rond dit tijdstip op de bus te wachten maar gelukkig hadden we een goedkope taxi (taxi Mahon) kunnen nemen waardoor we binnen 20 minuten in plaats van 1 uur in Quatre Bornes waren. Hier moesten we nog een bus pakken om naar werk te gaan. Onderweg kwam ik nog een ander collega tegen en uiteindelijk waren we om 8 uur ook bij de bushalte. Mijn collega kwam echter een beetje later (iets van 45 minuten). Dus heel vermoeid waren wij met z’n drieen aan het wachten in een abri. Uiteindelijk kwam hij en gingen we eerst even langs zijn huis om zijn neefje af te zetten die hij net van het vliegveld had opgehaald.

Hierna liepen we vanuit zijn huis naar de berg. Dit was iets van 15 minuten en toen pas begonnen we echt op de berg te lopen. We begonnen om 09:21 uur met lopen en kwamen 11:33 uur aan op de top. Nou had mijn collega erop gerekend dat we 12:00 uur alweer beneden zouden zijn alleen was dit dus zeker niet het geval. Wij zagen onderweg namelijk veel mooie dingentjes en de uitzichten waren ook onwijs mooi. Het lopen was niet al te zwaar vond ik, maar lastig waren de stenen waarop we moesten lopen, dit kon af en toe wel pijnlijk aan voelen. Ook waren er een aantal steile stukjes waar wij moesten lopen en dat maakte het een toffe bergtocht. Wij zijn ook nog stromend water tegen gekomen en toevallig had Eddie een lege fles dus hebben we dat met water gevuld uit de bergen. Het was gewoon drinkwater. Bij dat drinkwater (het was trouwens een mini waterval) was ook een boom met vruchtjes (deze waren eetbaar) dit aten we dus ook.

Eerst zaten Nick en ik nog te geinen om onze collega voor de gek te houden en te doen dat Nick het echt had gegeten, want wij dachten dat het niet eetbaar was. Maar het bleek dus wel eetbaar te zijn. Dus na een “natuurlijke” lunch zijn we weer door gegaan. Tussendoor was het trouwens ook aan het regenen, dit maakte het ook een beetje gevaarlijk. We liepen op een smalle pad van ongeveel 50 cm breed met een afgrond direct ernaast. Doordat het regende moesten we op modderig grond lopen, de anderen gleden ook vaak uit. Dit vond best wel grappig dus besloot ik foto’s te gaan maken omdat iedereen zo vaak uitgleed (het waren echter niet gevaarlijke situaties hoor!!! Maar wel grappig). Dus eenmaal over heel veel irritante stenen, door heel veel stuiken en jungle te hebben gelopen kwamen we aan bij het laatste stukje waarbij we moesten gaan klimmen. We zijn aan een stuk door gegaan en op de top was het geweldig. We hadden uitzicht over de steden waar wij vaak door heen reizen zoals: Vacoas, Curepipe en Port Louis. Eenmaal op de top gingen wij lekker chillen en praten. Tussendoor kwamen er enorme wolken langs ons, dus we zaten letterlijk IN DE WOLKEN. Er waren veel en grote wolken dus we besloten even te wachten totdat we naar beneden gingen, want dat leek ons wat veiliger.

De terug weg was echter gevaarlijker dan de heen weg, want dat liep steil af en we hadden modderig ondergrond. Dus we moesten voorzichtig en niet al te snel naar beneden gaan. Ik was net een filmpje aan het maken en net als ik tegen Eddy zeg:” Stel als ik val dan staat het op video” gleed ik ook echt een stukje uit :P. We hebben trouwens heel veel pauzes gehad onderweg naar boven en onderweg naar beneden vandaar ook dat onze trip best wel lang duurde. We hebben wel een HELE LEUKE TIJD GEHAD met elkaar dat is onvergetelijk. Eenmaal beneden zijn wij weer richting het huis van mijn college gegaan en toen bracht hij onze naar Quatre Bornes. Onderweg heeft hij ons ook een centrum laten zien “Bagatelle” iedereen heeft mij hier veel over verteld alleen ben ik er nog niet geweest. In deze centrum hebben ze een café waar bier wordt gebrouwd. Dit is dus zeker iets dat ik nog wil proeven voordat ik naar Nederland kom. Vanuit Quatre Bornes zijn wij met de taxi terug naar huis gegaan. We zijn toen weer lekker wezen eten bij onze “Dholl puri Matties”” en toen zijn we lekker wezen slapen.

Jah mensen we kwamen 4 pm thuis aan en we zijn gaan SLAPEN :S, die andere althans ik was lekker muziek aan het luisteren thuis. Daarna zijn we allemaal in slaap gevallen terwijl er mensen bij onze zouden langskomen om te chillen op de balkon. We werden alleen niet wakker toen ze er waren. Dus hebben zee en 25.000 shot vuurwerk afgestoken bij onze voordeur. We werden wel wakker en dachten: OOOOOOOH NEEEE TERRORISTISCHE AANSLAG!!! en zijn weer gelijk in slap gevallen. Ik werd 02:00 uur wakker, we hadden afgesproken om naar de club te gaan en dat gingen we dus ook maar later dan verwacht. Ik wekte de anderen om te gaan en we vertrokken naar de club daar hebben we nog een leuke tijd gehad. Nadat we iedereen thuis hadden gebracht zijn we ook met z’n drieen naar huis gegaan.

Zondag hebben we, als voorbereiding om ons vertrek de bierflessen gedeeltelijk naar de supermarket gebracht en zijn we wezen chillen op het strand. Ik en Nick zijn nog wezen snorkelen. We waren uiteindelijk best ver gegaan maar toen werd de golven steeds hoger dus besloten we weer terug te gaan. Eenmaal onderweg zwemden we over een enorm stuk koraal en tussen dat koraal waren “boze stekelige en een beetje aggresieve visjes” deze waren in de meerderheid met tot wel 80 tot 90 visjes. Af en toe zwommen ze tegen met aan en dat was best pijnlijk. We konden niet staan het was namelijk alleen maar koraal, we moesten langs de vissen want ze waren overal. Dus we moesten lekker snel naar de kust toe. Maar we hebben we heel veel vissen en grote zee egels kunnen zien. Eenmaal terug hebben we nog even op het strand gechild en zijn we langzaam naar uit gegaan. Onderweg kwamen we ook nog even de andere studenten tegen, we hebben nog even gehangen en toen zijn we snel wat gaan eten en drinken.

Na een onwijs leuke weekend zijn we weer een weekje verder en dat houdt in dat ik nog maar twee weken over heb. Ik zal deze week mijn laatste inkopen doen in Port Louis en volgende week moet ik dus maar weer beginnen met inpakken UNFORTUNATELY. Maar hoewel ik geen zin heb om weg te gaan lijkt het met ook onwijs leuk om weer met jullie weer te kunnen praten en jullie te zien.

Mauritius heeft mij heel veel wijsheid, inzichten en zelfstandigheid opgeleverd en dat vind ik het beste aan deze hele stage!!!

Thank you for all your support during my whole internship, I’ll never forget it!

THIS IS MAURITIUS --> TIM BABY

Greetz,

Ryan Mahabier
Mauritius, Flic en Flac, Morcellement De Chazal, Black River

  • 04 Maart 2013 - 09:00

    Shantie:

    Lieve schatje van me! We hebben alweer een tijdje niet kunnen spreken. Ik mis je enorm en ik kan niet wachten tot die 14 dagen voorbij zijn. Geniet van je mooie overgebleven dagen in Mauritius! Je inderdaad lekker naar het strand gaan in de ochtenden nog voordat je naar werk gaat, want je weet dat je het zeker zult gaan missen. Ik spreek je weer snel via skype en dan kunnen we eindelijk weer persoonlijk met elkaar praten. (SLR)
    Groetjes en kusjes van Shantie en groetjes van mijn ouders

  • 04 Maart 2013 - 09:04

    Robin:

    Jongen het is dan weer bijna zo veer heah! Je komt weer deze kant op. We gaan de goeie tijden zeker inhalen, we missen je enorm en zitten vol spanning voor al je verhalen! Geniet a.u.b. van je laatste dagen . We zien elkaar binnenkort!!!
    Greetz Robin

  • 04 Maart 2013 - 11:59

    Sharon:

    Schatje!!!! het is ook zo leuk voor om daar te zijn, maarja aan alles komt uiteindelijk een eind. Geniet enorm van je laatste dagen daar in Mauritius. Het belangrijkste is natuurlijk om te blijven genieten en waarderen. Zorg ervoor dat je zonder spijt terug zult komen en dat je dus alles nog doet daar zolang het nog kan. We missen je allemaal enorm en kunnen niet wachten om je weer te zien.
    Veel liefs Sharon

  • 06 Maart 2013 - 10:38

    Eddie:

    Hallo,

    Leuke verhalen. Ik zit hier op kantoor weer te niksen want vanmiddag zijn alleen maar gesprekken in de Chamber.
    Hoe gaat het daar op werk?

    Eddie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ryan

Ik wil later graag internationaal werken en daarom zal ik proberen om voor mijn studie een combinatie te maken met het buitenland en studeren.

Actief sinds 19 Nov. 2012
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 11268

Voorgaande reizen:

17 November 2012 - 17 Maart 2013

Ryan Mahabier in Mauritius

Landen bezocht: