EEN ONVERGETELIJKE WEEKEND - Reisverslag uit Flic en Flac, Mauritius van Ryan Mahabier - WaarBenJij.nu EEN ONVERGETELIJKE WEEKEND - Reisverslag uit Flic en Flac, Mauritius van Ryan Mahabier - WaarBenJij.nu

EEN ONVERGETELIJKE WEEKEND

Door: Ryan Mahabier

Blijf op de hoogte en volg Ryan

28 Januari 2013 | Mauritius, Flic en Flac

Hello Party People & OTHERS,

Hoe gaat het met jullie?

Jongens ik heb weer heel wat meegemaakt hier in Mauritius. Dit wordt dus een toffe blog. Anders dan gewend zal ik eerst even een werk gedeelte vertellen en een prive gedeelte, Ik kreeg namelijk te veel inhoudloze kritiek over mijnblog van mijn docent SO THAT’S HOW COME.

Hartstikke bedankt voor jullie reacties en support het betekent veel voor me!!!!
___________________________________________________________
Work

Dus zoals ik al heb verteld werk ik nu in een andere afdeling dan voorheen. Bij manager nr 5 werk ik nu samen met nog 3 andere collega’s. Ik ben hier voornamelijk bezig met de NAV-file. Af en toe komen er nog andere mensen langs van een andere afdeling om mij nog even een wire te geven om te maken of een trade die ik dan moet afhandelen. Maar dat zijn dan dingen die ik allang al geleerd heb. De NAV-file is toch een beetje nieuw voor mij, omdat nu ook wordt verwacht dat ik nu alle documenten zelf kan opvragen en verwerken in de NAV-file. Onder begeleiding met de collega’s maken wij de files in orde en geven we het aan 3 personen op het te controleren en ondertekenen. Het uitvoeren van deze taken is dan erg leuk, want het is dan erg gezellig als we samen aan het werk zijn. Ze zijn namelijk ook erg behulpzaam en geduldig. Kortom: top collega’s en top stageplek.

__________________________________________________________________________________________Fun stuff

Van de week ben ik wezen joggen on the beach. Ik wilde eerst niet maar heb het uiteindelijk toch maar gedaan en het was niet zo slecht. Aan het eind heb ik nog even een lekkere duik in de zee genomen, heerlijk verkoelend met de zonsondergang!!! Vrijdag heb ik even een planning gemaakt van de dingen die ik graag nog in Mauritius zou willen doen. Het zijn nog enorm veel dingen die ik wil doen dus dat wordt goed in de gaten houden wanneer ik vrije tijd heb. Aangezien een aantal dingen al niet door zijn gegaan van de planning vanwege zieke instructeurs is de planning al erg veranderd. Vrijdag ben ik door een collega naar huis gebracht, best wel relexed. Alleen kwam ik wel veel later thuis dan normaal, omdat hij later vrij was dan ik. Dus ben ik maar wat boodschappen gaan doen. Na een heerlijke kebap (WITH SOME GARLIC SAUCE FINALLY THNX!!!!) ben ik maar gaan slapen na een biertje op THE BALCONY.

Grand Baie is helaas niet door gegaan vanwege het (slechte) weer, er was namelijk een sterke stroming. Heb ik nog ff ontspannen en daarna ben ik gaan slapen in de veronderstelling dat ik de volgende dag zou gaan duiken. De instructeur was dit keer niet ziek maar er was een te stevige stroming dus dat ging HELAAS niet door.

Dus het werd Port Louis! Hier heb ik lekker veel spulletjes en cadeaus kunnen kopen . ik ben daar de hele dag gebleven. Ik heb eindelijk mijn zonnebril met spiegelglazen gevonden. FINALLY I GOT CASUAL SHOES ( ALL STARS), ze waren namelijk gestolen op oud en nieuw . Een vette t-shirt. SOOO I’M VERY HAPPY!!! De dag is afgesloten met een movie night. Met lekkere popcorn en natuurlijk de film.

Zondag ben ik naar de cavedee festival geweest in Beau Basin, het vissen ging namelijk ook niet door dat is namelijk verzet. Dit is een Tamil festival waarbij de Tamils zich zelf met naalden doorprikken en grote altaren (zo groot als tafels) op hun schouders tillen. Ook doen ze enorme stalen staven door de ene wang en komt het door de andere wang eruit. Dit laatst wordt echte door de priester gedaan. De foto’s zullen duidelijk aangeven wat daar gaande was. In aanloop van deze festival hebben de mensen gevast voor 10 dagen, geen vleeswaren gegeten, alleen voedsel wat thuis gegeten en op de grond geslapen.

Het idee van deze festival is dus dat de Tamils (zowel mannen en vrouwen maar ook kinderen) Hun eerbetoon aan de goden kunnen laten zien. Door zich zelf te pijnigen laten ze dit onder andere blijken. Nadat alle naalden en staven door de lichamen zijn geprik en de altaren op de schouders zijn genomen beginnen ze van de start naar hun temple te lopen. Dit duur ongeveer 2 uurtjes( dit kan eigenlijk gewoon binnen 15 minuten maarja zij willen laten zien wat ze over hebben voor hun goden. De tamils hebben dezelfde goden als de Hindoes. Ik heb dus FINALLY in een Hindoe tempel geweest. Ik mocht alleen niet foto’s maken omdat het een enorme drukke dag was.

Onder weg van de ene naar de andere plek kregen we regelmatig drinken aangeboden van mensen die langs de weg stonden (soort van de Nijmeegse vierdaagse). De mensen die de staven door hun monden hadden konden ook drinken maar wel met moeite (in de ENORME HITTE) want jah die hebben natuurlijk staven door hun mond. Er werd water over de wegen gesproeid vanwege de hitte. Maar hoe dan ook het bleef heet. Ik heb lekker wat foto’s gemaakt met en van deze mensen en het was een hele APARTE, LEUKE maar ook SHOCKING EXPERIENCE. RESPECT TAMILS!!!!!

YOU GUYS SHOULD GOOGLE THIS CAVEDEE. Ik heb ook filpjes gemaakt dus ik zal proberen ze te uploaden op facebook of mijn blog zodat jullie ook de experience kunnen krijgen.

Op facebook kunnen jullie de foto’s zien. Na een paar uur hadden we het wel gezien en zijn we weer naar Flic en Flac gegaan. De dag lekker afgesloten op het strand, ik heb trouwens nog een bal gehaald dus dan kan er nog meer worden gesport op het strand. Het was enorm gezellig!!!! Dus na een vermoeiende , maar enorme gezellige en leuke weekend heb ik lekker bami gegeten en ananas (die ik trouwens al iets van 2 weken thuis had).

De foto’s kunnen jullie vinden op mijn facebook SO ENJOY!!!!

THIS IS MAURITIUS --> TIM BABY

NOG MINDER DAN 2 MAANDEN TE GAAN EN IK MIS MAURITTIUS NU AL :(:(:(

Greetzz,

Ryan Mahabier
Mauritius, Flic en Flac, Morcellement De Chazal, Black River

  • 28 Januari 2013 - 07:31

    Shantie:

    Heeey lekkertje, Ik wachte al de hele tijd tot je je blog ging posten. Eindelijk, want na al jouw verhalen begon ik erg nieuwsgierig te worden. Het lijk me wel ook apart idd om dat zo mee te maken maar wel goed om de verschilende culturen te leren kennen. Ik wist hoe graag je naar de hindoe tempel wilde gaan dus ik ben erg blij voor je. Dus de Moskee en de Hindoe tempel kunnen van je lijstje af hahahaha. Ik mis je nog steeds heel erg!!! Hopen maar dat het diven nu wel door zal gaan hoor! En ook Grand Baie trouwens, je had daar ook enorm zin in heah? Ik ben ook enorm blij met jou schoentjes ze zien er onwijs goed uit schat. Let je verder goed op jezelf en minder voor anderen!! Ik mis je en blijf je missen lieverd!
    Groetjes XxX Shantie en paps&mams

  • 28 Januari 2013 - 08:15

    Joshua:

    Nou jongen dat heb je wel goed gedaan dan met de indeling van je blog. Ook weer typisch ryan om iedereen tevreden te houden. Het is inderdaad lastig als je kansloze opmerkingen krijg maar probeer het beste eruit te halen. Verder moet je blijven genieten zoals je al aan het doen bent dus ga zo door jongen!!! Wij missen je hier enorm en denken iedere dag aan je. Je hebt nog enorm veel tijd over dude dus doe alles maar lekker rustig aan en vooral veel foto's maken. Dan kunnen en een keer een foto night houden met z'n allen. Heb je nou helemaal geen donderavonden dan?? dat had ik nou weer niet van jou verwacht gozer. Ik denk dat wij hier allemaal klaar zijn om naar jou toe te komen maar helaas kan dat niet, too bad. Al je terugkomt gaan we zeker lekker chillen en goed bij praten ik heb je namelijk tranga verhalen te vertellen man. Dit zijn natuurlijk die momenten waar jij bij had moeten zijn, the ryanmoments zouden zo hard zijn in deze situatie. Maar dit is alweer een lange reactie dus ik spreek je later weer.
    All the best, Joshua

  • 28 Januari 2013 - 13:20

    Angelie:

    Wat een leuke blog joh. Je hebt zeker veel meegemaakt. Het lijkt mij in ieder geval wel erg naar om dat te moeten zien. De foto's waren erg mooi trouwens. Het ziet ernaar uit dat het beter gaat daar dus zet hem op en het komt sowieso goed. Ik denk dat wij alle donderavonden moeten opsparen hier zodat als jij terug bent wij de partybomb laten barsten :D Het wordt in ieder geval super leuk als je terug bent. We missen je allemaal hier schat. Natuurlijk is het anders voor jou daar alleen, dan voor ons hier samen, maar je maakt het jezelf altijd naar je zin dus ga gewoon lekker je gang en laat je vooral niet te veel afleiden van je doelen. Zet hem op jongen en we spreken elkaar snel weer.
    Groetjes en kusjes Angelie

  • 29 Januari 2013 - 06:47

    Robin:

    Heey gozer, het gaat prima daaro joh. Gewoon ff niet aan Nederland denken en lekker genieten. Ga anders gewoon vaker naar the beach chillen. Shan smste net van dat de blog er weer op staat dus ik dacht ff reageren net voor ik naar werk ga. Probeer maar lekker even aan niets te denken jongen! Het is inderdaad jammer dat wij er niet bij kunnen zijn maarja het is nou eenmaal zo. We denken elke dag aan je en laat die donderavonden maar even links liggen joh. En de parties kunnen hier ook wel houden (als je terug bent dan), dus lekker rusten en dan komt alles wel goed dude. En ja de ochtenden overleven kan ook sowieso met lekkere muziek toch? Hoewel ik je wel begrijp dat je de drukte mist dude! We missen je ook dude!!
    Greetz, Robin

  • 29 Januari 2013 - 12:01

    Hoi-Ryan-Shantie-Mist-Je-Heel-Heel-Erg-Love-U:

    Hoi Schat ik wilde je even zeggen dat ik enorm veel van je houdt en dat je het heel goed doet. Ontspan, relex en geniet!

  • 31 Januari 2013 - 08:49

    Shantie:

    Lievertje van me!!! I Love You!!! Onwijs leuk was het gisteren. Daarom moeten we vaker skypen Ryan. Ik wilde even kwijt dat je heel lief en zorgzaam bent jongen dat doe je goed. Zooo leuk joh een katje op je balkon was ik er maar bij. Toch leuk dat je hem ging oppakken en aaien dat zie ik je namelijk niet vaak doen. Ga je vanaaf weer online komen? Dat gaat leuk worden! Echt jammer dat je geen wifi hebt op jou afdeling.
    Groetjes en xxxx Shantie (ook van mijn ouders)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ryan

Ik wil later graag internationaal werken en daarom zal ik proberen om voor mijn studie een combinatie te maken met het buitenland en studeren.

Actief sinds 19 Nov. 2012
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 11262

Voorgaande reizen:

17 November 2012 - 17 Maart 2013

Ryan Mahabier in Mauritius

Landen bezocht: