Eerste Weekend In Mauritius - Reisverslag uit Flic en Flac, Mauritius van Ryan Mahabier - WaarBenJij.nu Eerste Weekend In Mauritius - Reisverslag uit Flic en Flac, Mauritius van Ryan Mahabier - WaarBenJij.nu

Eerste Weekend In Mauritius

Door: Ryan Mahabier

Blijf op de hoogte en volg Ryan

25 November 2012 | Mauritius, Flic en Flac

Hello Party People,

Vandaag weer ff een blog.Vrijdag was het ''Casual Friday op werk dus we hoefden geen stropdas dragen op werk. Gelukkig hebben we vandaag op tijd de bus naar huis gepakt ( donderdag moesten we namelijk een taxi van 600 rupees pakken i.p.v. 35 rupees doordat de laatste bus al was vertrokken) hierdoor konden we weer ff een biertje aan het strand drinken (een mega fles per persoon). Na dat biertje kwamen we weer thuis, maar toen zagen we dat de stoom was uitgevallen. De huisbazen stuurden gelijk mensen om het te controleren, maar niks werd gemaakt. Later zou er een elektricien langs komen maar die kwam uiteindelijk gewoon niet langs, die vond het te laat(rond 12 uur ofzo).

De buren naast ons kwamen even bij ons kijken of wij ook geen stroom hadden, omdat bij hun de stroom ook was uitgevallen. Ter gelijkertijd werden wij uitgenodigd voor een verjaardagsfeestje naast ons huis. Wij zijn uiteraard gegaan want wij hadden geen stroomthuis, dus ook niks te doen. Ze hebben hier trouwens een onwijs grote huis (voor de studenten) met een grote zwembad called: THE POOLHOUSE and another called: THE WHITE HOUSE daar is het heel erg relexed. Later werd het feestje nog voortgezet @ CLUB SHOTS!!!!!

Sooo the next day our airco got fixed and also our iron and TV. Voordat de reparateurs er waren ging ik nog even kijken of er nog dode kakkerlakken waren beneden, dit was niet het geval. WEL VOND IK IETS ANDERS!!!!!

EEN F*CKING GROTE SPIN (ZOALS OP ONZE EERSTE DAG).(De foto's zullen volgen) Wij hebben het laatste beetje spul tegen insecten enzo op de spin gespoten en gelukkig ging die naar een tijdje dood en konden we het weggooien. SNEL WEER NIEUW SPUL TEGEN INSECTEN HALEN DUS!!!!

Na een drukke ochtend zijn we snel gaan ontbijten en daarna samen met Halima snorkels gaan kopen bij de SPAR. Wij zijn daarna met z'n drieën gaan snorkelen (maar het was/is heel erg warm >30 graden). We hebben wel wat vissen gezien maar nog niks bijzonders, dus Nick zal eerst wel ff de beste plekken zoeken en dan kunnen wij hem volgen (aangezien hij ervaring heeft)

Daarna zijn we nog even bier en vodka gaan halen (mostly for me). Daarna gingen we naar huis om te douchen enzo en later hadden we bij ons thuis afgesproken. We hebben uiteindelijk een gezellige zaterdagavond @ our home gemaakt.De vodka was niet slecht trouwens but now I GOT A HANGOVER!!!!

Zondag zullen we inkopen moeten doen voor de hele week (voor het koken enzo).

MENSEN ALVAST BEDANKT VOOR JULLIE STEUN EN REACTIESS!!!!

Greetzzz,

Ryan Mahabier
Mauritius, Flic en Flac, Morcellement De Chazal, Black River

• 26 November 2012 - 08:50

Mevrouw Van Beek :

Beste Ryan,

Hadden jullie er aan gedacht dat je een spin kan vangen met een potje, kartonnetje eronder en dan buitenzetten??? Ik vind spinnen vreselijk, maar ik doe dat eigenlijk altijd!!! Ze zijn namelijk ook erg mooi,echt waar. Moet je wel eerst een gezinspot pindakaas leeg eten: )

• 26 November 2012 - 10:40

Ryan Mahabier:

Hahaahaa inderdaad mevrouw van Beek alleen zijn die spinnen veelste groot om in zo'n potje te krijgen. Maar de spinnen zijn wel mooi jah ookal schik je natuurlijk eerst wel ff. We hebben nu een MEGA spuitbus gekocht om de beestjes in huis dood te maken dus dat zit nu wel goed!!! Van de week zag ik ook nog eens twee doode kakkerlakken achter het fornuis, dus dat spul werk goed.