Going Hard!!! - Reisverslag uit Flic en Flac, Mauritius van Ryan Mahabier - WaarBenJij.nu Going Hard!!! - Reisverslag uit Flic en Flac, Mauritius van Ryan Mahabier - WaarBenJij.nu

Going Hard!!!

Door: Ryan Mahabier

Blijf op de hoogte en volg Ryan

27 December 2012 | Mauritius, Flic en Flac

Hello Party People!

Hoe gaat het met jullie

Nogmaals bedankt voor alle reacties en support!!! Het was weer enorm druk afgelopen dagen vandaar weer een late blog. Er is weer heel wat spannends, gezelligs, dramatisch en f*cking awesome gebeurt dus bereid je voor.

Werken verloopt nu op een gestandaard manier. Ik blijf nu steeds hetzelfde doen, maar dit is helemaal niet saai ofso. Nog steeds blijf ik dingen leren. Bij het verrichten van deze werkzaamheden krijg ik waar nodig ondersteuning van mijn collega’s. Over het algemeen heb ik het wel onder de knie (na 6 weken). Mijn taken zijn:
•Wire afhandelen: Dit is een geld transactie van de client afhandelen.

•Trades aannemen + afhandelen: De aankoop van het aandeel ontvangen via de mail en dit verwerken en opsturen naar de bank.

•Redemption: Handelingen verrichten waarbij een investeerder zijn geld terug wilt. Hierbij moet de investeerder worden onderzocht of hij nog wel betrouwbaar is. Daarnaast zijn er ook overige gegevens vereist hiervoor.

•Net Asset Value: Hierbij moet ik elke ochtend in Bloomberg (zie voorgaande blogs) gegevens uitprinten en o.b.v. deze gegevens worden de net asset values van de aandelen van verschillende bedrijven bepaald. Vervolgens moeten er gegevens uit een administratie programma worden gehaald (dit programma heet PAXUS). Deze stapel papieren moeten tot slot worden georganiseerd in de NAV-file(een map). Deze map moet door een directeur en een manager worder ondertekend.

SO THAT’S WORK

Vrijdag hebben ik en Nick pizza gehaald bij de pizzeria en hebben we daar lekker gegeten. Daarna hebben we nog op het strand met een groep studenten en een kampvuur lekker ontspannen. Het was ENORM GEZELLIG weer met z’n allen. Er werd een drankenspel gespeelden waarbij de verliezer (Bhawesh) de zee in moest gaan. Ik deed niet mee ( ik had al genoeg op) maar ik ben wel mee met de verliezer gegaan de zee in. Daarna was het de bedoeling om naar huis te gaan om vroeg te gaan slapen(24:00uur), maar ik probeerde om Nick te overtuigen om met de studenten mee te gaan met de andere studenten naar ‘BIG WILLY’s’ (dit is een club).

We zijn dus uiteindelijk ook hiernaar toe gegaan. Het werd dus laat naar bed gaan en heel vroeg op staan. Zaterdag moesten we weer naar werk gaan, omdat wij daar moeten zijn voor het verzamelen. Ons stagebedrijf had transport voor ons geregeld. Vanuit werk naar het hotel en vanuit het hotel naar huis. Met een HANGOVER zijn we van huis vertrokken en helemaal VERROT kwamen we aan in een PARADIJS. Geweldige zwembaden, azur blauwe, groene zee en een geweldige sfeer. Het feestje begon eerst in de conferentiezaal met een speech. Voordat de speech begon viel er iets op in de conferentiezaal namelijk, alle mannen stonden aan de ene kant en alle vrouwens aan de andere kant. Dit zag de CFO ook dus hij zegt: This is not a muslim wedding just go mix. Dus TOEN GEBEURDE HET HOOR!!! Alle vrouwen verplaatste zich (10 meter) verderop net naast de mannen en gingen nog steeds alleen met elkaar praten. Maar verder geen contact ofzo, terwijl iedereen goed met elkaar kan opschieten op werk. Ik en Nick gingen natuurlijk gewoon met iedereen praten, wij stonden nog het meeste bij de vrouwen. Na dit grappige momentje begon dus de speech.De CEO was zo goed en onwijs grappig met zijn speech dat iedereen steeds in een deuk lag, terwijl iedereen op werk erg bang is van deze man (tegen ons hij hij trouwens gewoon heel aardig, hij heeft ons zelf een kerstbonus toegezegt). Na de speech konden we gelijk door naar de lunch hier aten we nasi, heerlijke rood gekruide kip, salade, sushi en ijs. Tussendoor kregen we onbeperkt bier en wijn.

Wij gingen dus weer lekker los. GEWOON OVER DE KATER HEEN. Na het eten begon het feestje, we gingen naar de pub in het hotel. Hierbij kregen we weer onbeperkt alcohol maar nu was het Johny Walker Black label en Red label en ook weer bier en wijn. Daar gingen wij natuurlijk weer helemaal los. The drinks @ the bar zijn zooo groot, ze vullen een longdrink glas gewoon tot de helft met drank en een kwart met cola. Na een stuk van 8-10 glazen vond ik het wel genoeg en beseften we ons dat we nog maar een paar minuten hadden voor vertrek naar huis. Wij zijn dus nog ff snel op de dansvloer gegaan. We hebben helaas de traditionele siga dansen gemist, dus ik weet nog niet hoe dat gaat(TO BE CONTINUED). Voordat we vertrokken hebben we nog ff een drankje genomen en daarna gebeurde er iets ZOOOO TOFFFSSS. Wij zijn dus gewoon met de CEO en CFO van ons bedrijf op de foto gegaan waarvan de een helemaal is Hawaii thema was gekleed (dat was eigenlijk de thema). Dit gebeurde allemaal heel informeel zoo geweldig. Vervolgens zijn we dus naar huis gegaan, als laatste werden wij pas afgezet in Flic en Flac. Onderweg was Nick nog achterover gevallen in de taxi busje echt ZOOOO FUNNNYYY DUDE:P. Helemaal benen in de lucht en al:P whahhahahahah. Door al het gezing en gedans in de auto was ik mijn video/fotocamera vergeten in de taxi  SO I LOST IT THERE.

Maar de volgende dag was het dus zo over.
--->SKYDIVEN<--

(Ik had geen camera dus ik heb geen foto’s van de hele reis er naar toe en behind scenes shots enzo) Met een enorme hangover stond ik op om 5:00 uur om vervolgens de taxi te pakken om 6:00 samen met 16 anderen. 8:00 uur begonnen de eerste koppels met springen. Ik moest zo lang wachten en we waren in een soort van parkje aan het chillen in de volle zon tot we aan de beurt waren. Uiteindelijk met ik gewoon verbrand en nu heb ik een afdruk van mijn zonnebril en binnenhemd op mijn lichaam gedrukt (ZOOO PIJNLIJK maar ook best funny om te zien). Ik was pas om 15:30 uur aan de beurt samen met een Nederlands/Engelse gozer, wij waren als laatste.

Het skydiven houdt dus de volgende in: je krijgt de skydive kleding aan en je stapt de vliegtuig in. Wij gingen eerst nog 20 minuten over het eiland heen vliegen om het mooit blauwe water te zien. Je kon heel het eiland zien. Daarna moesten we op de schoot van de begeleider gaan zitten en toen bevestigde hij mij aan hem. Vervolgens moest ik eerst uit de vliegtuig hangen en daarna kwam de begeleider dus, eigenlijk weet je niet precies wanneer hij los laat om te springen. MAAR TOEN GINGEN WE!!!!! GEWELDIGGGG!!!!!! Het enige enge was dat het ademen best lastig ging en je krijgt al snel een droge mond. Verder was het helemaal geweldig. Ik heb een DVD laten maken vanaf het omkleden voor het skydiven tot aan het landen aan toe. I will try to show it to you when I’m back. It’s so cool to see. Ik heb ook een certificaat gekregen voor het diven. Tijdens het wachten werd afgesproken om de volgende dag (de 24ste) een barbeque te organiseren.

Kerstavond
First things first wij werken gewoon in de kerst vakantie. Ik ben maandag gelijk naar mijn college gegaan die de taxi zaterdag had geregeld. Ik vertelde hem dat ik mijn camera in de taxi was vergeten dus hij ging gelijk bellen. Uiteindelijk werd ik door de chauffeur gebeld tijdens het eten van de briani. De taxi chauffeur stond beneden bij ons gebouw te wachten, want hij had de camera gevonden en meegenomen naar mijn werk. ECHT AARDIG TOCHH!!! Dus op verzoek van MY DAD heb ik de chauffeur ook gelijk een beloning gegeven, de meeste chauffeurs hadden het namelijk niet terug gegeven. Hierna hebben we SECRET SANTA gedaan op werk. Hiervoor moesten we vorige week een lootje trekken. Het was erg gezellig, vooraf was ere en small briani-party. (briani is een locale gerecht van rijst met kip en wat groente). Na heel wat briani, chocolade en cadeau gingen we ons klaar maken om te vertrekken. Uiteindelijk hebben we nog vrij gekregen op tweede kerstdag, dit was eerst niet het geval. Na werk zijn er snel naar de bus gegaan en hebben we de taxi gepakt. Eenmaal in de taxi blijkt dat de REMMEN HET NIET DOEN. Dus hij ging lekker stoppen om de rem blokken te vervangen. Hierna gingen we snel naar de winkel centrum Cascavelle, hier gingen we inkopen doen voor onze kerstdinner. Hierna gingen wij door naar huis en toen weer naar de Spar voor andere boodschappen. Toen moeten we de stokbrood ophalen bij de studenten, want onze taak (voor het feestje) was het snijden van de stokbroden (echt veelste veel) ik heb iets van 20 minuten stokbroden gesneden en Nick ook. De barbeque was met salades, alcohol en veeeel vlees. Het werd weer een late avond.


Eerste Kerstdag
We begonnen dus met een brunch (om15:00 gingen we pas eten). Dit hebben we zooo groots aangepakt dat het de effect van een dinner had. Na de brunch zijn we nog even lekker naar het strand geweest met onze leuke kerstmutjes. Daarna zijn we weer naar de andere studenten gegaan voor nog een barbeque, want er was heel veel vlees over. Doordat iedereen een hangover had was iedereen zo brak dat we wat vroeger gingen slapen.

Tweede Kerstdag
Dit was onze bonus dagje eigenlijk, want onze CFO heeft ons vrijgegeven. In Mauritius kennen ze namelijk geen tweede kerstdag (raar toch ofniet?). Eerst heb ik lekker uitgeslapen en daarna ben ik met Nick (nu pas) onze buurt gaan verkennen. We hebben weer veel winkels gezien en restaurants. Daarna hebben we nog een broodje kebab gegeten op het strand, snel opgekleed voor het zwemmen en zijn dan direct door naar het strand gegaan. Daar hebben we lekker een bietje gedronken, gekaart en zijn ook nog in de zee geweest. Toen werd het tijd om naar huis te gaan, want we moesten onze kerstdinner maken. In eerste instantie wilden we een hele kip in de oven doen maar dat werd ‘em niet we hadden geen overschaal. Dus eindelijk moest ik de hele kip in stukken snijden (dit klinkt makkelijker dan het is we hadden namelijk geen vlees met ofso) Dus na 20 minuten snijden hebben we de kip gekruid met alle kruiden die we beschikbaar hadden. Ook maakten we aardappelen met ook lekker veel kruiden. Zelf had ik nog rode bieten salade gemaakt. Met een beetje sla, komkommer en tomaat was dit een heerlijke kerstdinner. Dus na deze prestatie gingen we eten en het was HEERLIJK. Na het eten hebben we monopoly gespeeld en zo eindigde onze feestdagen.

I HOPE YOU ENJOYED MY LIFE STORY
DE FOTO’S ZAL IK ZO SPOEDIG MOGELIJK EROP ZETTEN!!!

Greetz,

Ryan Mahabier
Mauritius, Flic en Flac, Morcellement De Chazal, Black River

  • 28 December 2012 - 12:49

    Re:

    damn men thats called work for now....
    hahahaha hij is de zee in gegaan DIE HARD $4$4
    je hebt die fa2 gebroken ook al deed je niet mee ging je toch mee whuahahahu,
    hoe was het in de club big willy's volgens mij heb je ook willys chocolade zeker was t zo big like the white house ik hoor nu van pa dat het een pub is whats a pub????
    bar denk ik

    hey ry me wordplay is goed let op als ik op de bank lig zegt de woord religie met iets ik speel mee met de S en de T vermedingvuldig ik the wordgame in 2 -er lig iets- op de bank main het is een ministerie van mystiek vanuit de bank heyyyy en re doet dit zonder punten of comma je moet op je hoofdlettern wil je dit begrijpen want dit is insane, doe dit terwijl ik m frisood ben ik dood of ik leef maar ken mensen die m elke dag 12 tot 12 frisooën en dat is geen maxi maar minimaal ze zijn nooit uit gefrisood want de woord friso heeft een game doe dit uit naam van friso of hoe je dat ook typen kan dat die opstaat en zegt me naam heeft een name.
    (religie+st) er lig iets wat lig er het er liefst dat het staat ssss

    wort vervolgt
    ey ry re hi ra hi space ni

  • 04 Januari 2013 - 11:52

    Rere:

    aaaahhhh nick did you frisood for a second by that taxi bus accident..?
    to be continute

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ryan

Ik wil later graag internationaal werken en daarom zal ik proberen om voor mijn studie een combinatie te maken met het buitenland en studeren.

Actief sinds 19 Nov. 2012
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 11275

Voorgaande reizen:

17 November 2012 - 17 Maart 2013

Ryan Mahabier in Mauritius

Landen bezocht: