Zooo veeeel te vertellen!!!! - Reisverslag uit Flic en Flac, Mauritius van Ryan Mahabier - WaarBenJij.nu Zooo veeeel te vertellen!!!! - Reisverslag uit Flic en Flac, Mauritius van Ryan Mahabier - WaarBenJij.nu

Zooo veeeel te vertellen!!!!

Door: Ryan Mahabier

Blijf op de hoogte en volg Ryan

18 December 2012 | Mauritius, Flic en Flac

Hello Party People!!!

Hoe gaat het met jullie???

Ik schrijf vandaag een blog wat later dan normaal, omdat ik het van de week erg druk heb gehad. Dus excuus hiervoor. Hartstikke bedankt voor jullie reacties en support Peepz. Dit wordt weer een lange blog dus bereid je maar goed voor ;)

Van Maandag tot Vrijdag hebben we dus weer gewoon gewerkt. Net als elke dag lekker vroeg opstaan om 07:00 de taxi te kunnen pakken. Dat is trouwens echt relexed, we hebben nu gewoon een taxi chauffeur die elke ochtend op ons wacht dus we kunnen gelijk in de taxi stappen. Beter kan je het niet krijgen toch?? De terug weg nemen we weer de taxi terug maar dan zitten we gelijk een stuk krapper, namelijk met 4 volwassenen op de achterbank gepropt. Het reizen begin ik nu wel minder erg te vinden na een maand ben ik er wel aan gewend geraakt.

Op werk ben ik elke dag bezig met het aannemen en afhandelen van effecten. Dit houdt in dat er een verzoek komt op aandelen te komen en dat moet dit worden aangenomen en later in de middag zal er een bevestiging worden gestuurd naar ons en dan handelen wij het af. Ook moet ik met wires werken hierbij maak ik de transacties bank klaar en verstuur ik ze naar de bank. Tot slot werk ik met de Net Asset Value. Dit zijn de waarden van de effecten die elke dag moet worden berekend tegen een bepaalde valuta. SO THAT’S WORK!!!

NOW THE FUN STUFF!

Eerst zijn we vrijdag na het werken gelijk naar de supermarkt gegaan en hebben we boodschappen gedaan en een lekkere grote fles vodka gehaald. Hoewel ik nog Vodka, Bacardi en Liqeur thuis had, BUT JUST IN CASE (YOU KNOW IT). We zijn vrijdag uitgenodigd naar een afscheidsfeestje van 3 studenten die weer naar hun thuis land gaan o.a. Frankrijk en Zwitserland. Het feestje was op het terras van hun. ECHT EEN LEUKE AVOND GEHAD!!! Op dat feestje bleek dat er een grote groep studenten gaan skydiven en dat wil ik al sinds een hele lange doen. Dus.

---> IK GA ZONDAG SKYDIVEN!!!!!!! <----

Het staat gepland voor a.s. zondag en er is ook een optie dat je gefilmd gaat worden en dat wil ik al helemaal. Dus lekker gaan diven en dat wordt ook nog een gefilmd.

De volgende dag hadden we afgesproken met een collega om naar Port Louis (de hoofdstad van Mauritius) te gaan. Ik werd met een enorme kater gewekt om klaar te worden, we namen de bus om 08:15 uur(niet normaal) en 09:30 uur kwamen we in Port Louis. We hebben daar heel veel gezien. Er waren ook gedeeltes waar er arme oude vrouwen aan de zijkant van een moskee aan het bedelen waren, dit was minder prettig om te zien. We hebben heel veel markten gezien, de haven met groen water en heel veel mooie gebouwen. We zijn ook in een slachterij geweest, hier zagen wij een kop van een dier verpakt dus wij gingen vragen wat het was, dus hij begon het uit te pakken GRUWELIJK!!!

Het was gewoon een kop van een stier, je zag de hoorns en enigsinds wat huid ervan. De foto’s staan erop, sorry voor de mensen die het niet wilden zie;). I JUST HAD TO HOW. We zijn trouwens ook een dooie hond tegen gekomen bij een boom bijna aan het strand. Deze hond werd opgegeten door vliegen. De volgende dag was het al opgeruimd maar de hond was gewoon helemaal verstijfd. Best wel goor om te zien maar ik moest gewoon foto’s en films maken. Maar de foto van de hond is te vies om te laten zien dus die zul je niet vinden op mijn blog. EXCUUS VOOR DEZE NASTY ALINEA!

Na de slachterij zijn wij naar de haven zijde geweest. Het zag er heel mooi uit met groen water en luxe winkels eromheen. We zagen zelfs een McDonalds. Nadat we deze winkels hadden gezien waren we wel klaar en gingen we naar huis. Onze collega bleef nog wel even, want zij ging nog met haar zus shoppen. Wij gingen dus opzoek naar de bus die naar Flic en Flac ging, daar voor moesten we naar de bus station. Wij waren dus aan het wachten op de busstation en INEENS HOORDEN WE EEN ENORME KNAL. Een geluid van een aanrijding met veel glazen die kapot vielen. Het gebeurde voor ons neus. Een busje dat glazenplaten vervoert knalde tegen een dienstbus aan. En de bussen hier zijn aardig groot. De bus was vrij onbeschadigd maar dat kleine busje echt niet.

De voorkant helemaal ingedeuk, ook echt de gedeelte waar mensen in zaten. Maarja toen kwam natuurlijk net onze bus aanrijden waar wij al 10 minuten op stonden te wachten. Dus nu wij een beetje entertainment hadden moesten we gelijk door. Maar er waren verder geen doden ofzo. Alleen was een vrouw een beetje mank uit dat busje gekomen. Je zag ook echt iedereen erop af rennen om te helpen. Maar dit geeft wel de manier van rijden in Mauritius aan, want ER WORDT HIER HEEL GEVAARLIJK GEREDEN door iedereen!

Maar wij gingen dus weer naar huis. Daarna hebben wij nog even op het strand gelegen en gekaart met een biertje erbij. Later zijn we naar Halima gegaan en hebben we onze nasi daar gegeten. Toen gehadden we afgesproken om weer naar AG 22 te gaan. Dus eerst gingen we nog een drankenspel spelen en rond 01:00 uur zijn we naar AG 22 gegaan. WHAT A CLUB PEOPLE !!! Er waren zoveel mensen in de club en de muziek was GEWELDIG!!! YOU COULD FEEL THE BEAT IN YOUR HEART!!! Ik ging pas om 05:00 uur slapen

Zondag werd ik 07:00 uur met een hangover wakker, dus ik dacht het is wel leuk om naar een centrum te gaan. Uiteindelijk ben de hele middag met Halima in de centrum blijven hangen en hebben iets F*CKING AMAZING gekocht. We kwamen bij een winkel waar ze de BeatsByDrDre Headsets verkochten. Ik heb gelijk de blauwe headset gekocht en ook ff lekker wat korting gekregen. Dus nu ben ZZZOOOO HAAPPPPPYYY!!! Eemaal thuis aangekomen ben ik gelijk mij headset gaan gebruiken en daarna eten gaan halen. En zo eindigde mijn zondag en daarmee the weekend.

Ik heb al nieuwe foto’s erop gezet ENJOY!!!

Greetz,

Ryan Mahabier
Mauritius, Flic en Flac, Morcellement De Chazal, Black River

  • 19 December 2012 - 15:53

    Mevrouw Van Beek :

    Skydien vind ik dood eng WEEEEEES VOOOOORZICHTIG maar die dr dre , ja dat lijkt mij top! Fijne dagen!!!!!!!

  • 20 December 2012 - 20:28

    Boy:

    Hallo,alles goed.wij zeggen wees er voorzichtig met je hang overs dan komt alles goed.
    En ja,je blog is O.K. ga zo door.
    Dan weten we hoe het met je gaat ,als we een keertje mekaar niet kunnen spreken.

  • 23 December 2012 - 15:30

    Boyke:

    Dag ray,


    Kom online als je weer heelhuids thuis bent.
    Verder is alles goed met ons.





    Tot straks,

    Mama,Papa,Remy en rawien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ryan

Ik wil later graag internationaal werken en daarom zal ik proberen om voor mijn studie een combinatie te maken met het buitenland en studeren.

Actief sinds 19 Nov. 2012
Verslag gelezen: 389
Totaal aantal bezoekers 11277

Voorgaande reizen:

17 November 2012 - 17 Maart 2013

Ryan Mahabier in Mauritius

Landen bezocht: