Weer een update over week 3 - Reisverslag uit Flic en Flac, Mauritius van Ryan Mahabier - WaarBenJij.nu Weer een update over week 3 - Reisverslag uit Flic en Flac, Mauritius van Ryan Mahabier - WaarBenJij.nu

Weer een update over week 3

Door: Ryan Mahabier

Blijf op de hoogte en volg Ryan

09 December 2012 | Mauritius, Flic en Flac

Hello Party People!!!

Hoe gaat het met jullie???

Ik heb een drukke week achter de rug dus vandaar dat er nu pas weer en blog komt. Hartstikke leuk trouwens jullie reacties en support, THANKS!!!!

Zoals ik al in mijn vorige blog zei moest ik deze week keihard aan het werk omdat de meeste van mijn collega’s vrij hebben vanwege hun examens. Ik moest alles wat ik tot nu toe geleerd heb in een keer gaan toepassen en dat was ook best lastig. Maar daardoor heb ik zelfs nog meer kunnen leren over efficiënt werken. Ik begin mijn werk nu ook meestal met een standaard taken pakket. Ik moet namelijk eerst een aantal gegevens halen een computerprogramma (BLOOMBERG) voor de berekeningen van de Net Asset Value van de aandelen die we de vorige dag hebben gekocht en de overige aandelen. Ook moet ik binnen komende trades aannemen en afhandelen.

Daarnaast moet ik opdrachten van de cliënten bank klaar maken. Dit is echt een lastige taak omdat zij met ZOVEEEEEL bestanden werken en daardoor is er gewoon geen overzicht voor mij. Dus beter laten zij mij gewoon met de trades werken dat is namelijk leuker. MAAR DAT IS WEL GENOEG INFO OVER WERK.

Van het weekend zijn we vrijdag bij Halima op de balkon gaan chillen en daarna gingen we ff naar Club Shotz. De volgende dag waren we van plan om naar een dieren/avontuur achtige park te gaan. Daar kan je dan met leeuwen lopen, van de ene kant van de berg naar de andere kant via een zipline, quad rijden en nog een aantal andere dingen. Echt leuk dus maar we zullen dit volgende week doen, want dan kunnen we het reserveren zodat we samen de dingen kunnen doen. Dus na dat korte bezoekje aan dat park (het heet Casela) zijn we op zoek gegaan naar watervallen tussen de bergen bij ons in de buurt. De andere studenten hier hadden ons verteld dat er tussen de bergen een paar watervallen te vinden zijn dus gingen we die even zoeken.

Eenmaal aangekomen bij de bergen zagen we echt een hele steile route naar beneden (Het was trouwens niet eens toegestaan om daar te gaan we moesten hiervoor ook over hekken klimmen enzo). Het was gewoon verboden terrein. Ik ben als eerste naar beneden gegaan om te kijken wat er te zien was en omdat het ook best gevaarlijk was. Halverwege zie ik opeens een rasta man op me aflopen (in een compleet uitgestorven gebied). Dus ik denk WHAT THE FUCK !!!!

Sta ik hier in m’n uppie met mij dure apparatuur te filmen enzo, op zekers dat hij me gaat killen ofso :S Maar ik liep toch naar hem toe want dat was gewoon de route dus ik stelde me voor enzo. Dus we begonnen gewoon te praten enzo en toen vertelde hij me ook van hoe ik moest lopen om naar een leuke waterval de gaan. DUS ECHT KANSLOOOS OM TE DENKEN DAT HET EEN RARE MAN WAS!!! Dus ik ging rustig door lopen om te kijken waar die ‘’geweldige’’ watervallen dan waren. En serieus het wat echt super mooi. Je had zeg maar eerst wat beekjes en verderop dat een grote waterval . Dus ik had het wel gezien zo dus ging ik de anderen halen om te zeggen dat het echt leuk was. Maar de route naar beneden was zo steil dat ik al glijdend naar beneden ging (later ging ik ook expres glijden want dat ging gewoon sneller). Dus het duurde ook wel ff totdat we beneden waren.

We besloten eerst een andere richting op de lopen dan dat ik eerst had gedaan omdat we ook een andere waterval hoorden. Daarna zijn we naar zijn we naar een super mooi waterval gegaan. We waren echt kapot van de trip naar die waterval van we moesten over ENORME STENEN LOPEN maar dat was het wel waard. Ik ging gelijk als eerste onder de waterval staan lekker douchen enzo. Ik ben ook in dat water gesprongen vanaf een grote rots DAT WAS ECHT GAAAAAFFF!!!!! Daarna hebben we daar nog ff gehangen en later zijn we weg gegaan. We moesten weer dat steile GEVAARLIJKE stuk omhoog en daarna waren we totaal uitgeput. Ik ben daarna nog ff naar de kapper geweest, want mijn haar was ECHT TE LANG.

Het was echt super lekker trouwens, de kapster ging eerst mijn haren wassen met shampoo maar dat ging samen met een hoofdmassage dat was wel ff lekker na zo’n uitputtende bergtocht. Na het knippen vroeg ze of ik nog mijn haren wilde wassen (DUS WAT DENK JEZELF:P) NOG EEN MASSAGE GEKREGEN. Het was maar 250 ruppee (nog geen 7 euro) onwijs goedkoop dus. Later die avond hebben we pizza gehaald en hebben we weer bij Halima op de balkon gehangen. Daarna ben ik nog naar een nieuwe club gegaan: AG 22. Dat was echt een geweldige club met gezellige mensen en muziek, nog beter dan CLUB SHOTZ. Volgende keer dus gewoon naar AG 22 gaan.

Dit was dus mijn week (nr. 3) op naar week 4!!!!

Ik heb trouwens nieuwe foto’s erop gezet SO ENJOY!!!

Greetz,

Ryan Mahabier
Mauritius, Flic en Flac, Morcellement De Chazal, Black River

  • 09 December 2012 - 21:27

    Zubeeda:

    Heey Ryan,

    Zo te horen heb je het erg naar je zin! :D
    Mooie foto's ook heb je erop gezet :D

    Groetjes,
    Zubeeda

  • 10 December 2012 - 09:15

    Ryan Mahabier:

    Heeey Zuby,

    Het is zeker erg leuk hier. Jammer genoeg moeten we wel lang reizen naar/van werk. Ik begin jullie wel heel erg te missen, alweer een maand bijna voorbij.

    Heel veel succes met je stage!!!

    Greetz,
    Ryan

  • 10 December 2012 - 13:22

    Raju:

    Hey Ryan,

    Zoals elke week weer een leuke blog om te lezen in mijn pauze. Wel balen dat je zo lang moet reizen en vroeg op moet staan. Duurde het lang voordat je gewent was aan het tijdsverschil?

    Tot volgende week,

    Raju

  • 11 December 2012 - 10:46

    Ryan Mahabier:

    Heeeyy Raju,

    Dat is lang geleden!!! Hoe gaat het??

    Fijn om te horen dat je mijn blogs leuk vindt:)
    Ik zou meer blogs moeten maken als je elke pauze gaat lezen :P

    Op zich hoefde ik niet te wennen aan het tijdsverschil, want ik deed de klok gewoon snel
    vooruit en merkte er niet zoveel van. Alleen als ik moest opstaan merkte ik het wel.
    Maar opzich kan ik nu gemakkelijk 05:15 uur opstaan, alleen is het best verleidelijk om verder te slapen. Het is namelijk dan zo rustig in huis. Dan schiet ik 5:45 wakker en dan begint mijn ochtend ritme.07:00 uur de taxi pakken, 7:37 de bus pakken en om 07:45 op werk.

    Hoe gaat het eigenlijk met jou stage ----> LET ME KNOW!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ryan

Ik wil later graag internationaal werken en daarom zal ik proberen om voor mijn studie een combinatie te maken met het buitenland en studeren.

Actief sinds 19 Nov. 2012
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 11278

Voorgaande reizen:

17 November 2012 - 17 Maart 2013

Ryan Mahabier in Mauritius

Landen bezocht: