Leuke dagen in Mauritius - Reisverslag uit Flic en Flac, Mauritius van Ryan Mahabier - WaarBenJij.nu Leuke dagen in Mauritius - Reisverslag uit Flic en Flac, Mauritius van Ryan Mahabier - WaarBenJij.nu

Leuke dagen in Mauritius

Door: Ryan Mahabier

Blijf op de hoogte en volg Ryan

26 November 2012 | Mauritius, Flic en Flac

Hello Party People,

Vandaag weer een blog. Hartstikke leuk trouwens om ook iets van jullie te horen. Gisteren was het zondag en omdat het lekker rustig was gingen we dus boodschappen doen. We hebben gelijk een MEGA anti-insecten spuitbus gekocht ''JUST IN CASE''. De laatste insecten die ik heb gezien waren namelijk al dood.

Na het halen van de boodschappen ging ik voor het eerst in mijn leven een (witte), mocht je dat willen weten:P, was draaien. Het was niet echt gelukt, maar dat komt doordat de wasmachine nog best vies was dus draaide ik de was gewoon nog een keer. Want jah het kan dan alleen maar beter worden toch??? Het was in ieder geval wel gelukt en maandag ochtend moest ik dan ff snel strijken enzo.

Ik sta hier om 05:00 uur (dat is 02:00 uur Nederlandse tijd) op om op tijd klaar te worden, te ontbijten en de taxi en bus naar werk te pakken. Dat is dus wel erg vermoeiend. I sta echter dan wel op met een zonnetje en een uitzicht op de zee (wel een beetje compenserend).

Vandaag (maandag) zijn we voor het eerst met z'n drieën naar werk gegaan, we werken namelijke tegenover elkaar. Dit keer konden we wel normaal in de taxi zitten. Er zijn namelijk keren geweest dat ik bijna opgevouwen tussen 4 man op de achter bank moest zitten. NIET ECHT FRIS DUS MET AL DAT GEZWEET ENZO!!!!. Maar doordat wij deze taxi nemen besparen we zoiets 20-30 minuten: WEL HANDIG DUS!!! Alleen is het wel een illegale taxi bedrijf maar iedereen gebruikt het wel: VERWARREND TOCH OF NIET DAN???

Vandaag zagen wij vanuit onze kantoor een onwijs harde tropische regenbui. Er viel zo veel water en er is niet een goede afvoersysteem in Mauritius ofzo. Dus er waren enorme plassen. Omdat we al eens eerder de bus gemist hadden besloot ik toch door de regenbui te lopen(NOT THAT SMART). Ik werd klets nat. En jah als je toch al nat bent kan je net zo goed lkkr rustig lopen, want je wordt toch niet minder nat door te rennen ofzo. Het was wel een lekkere temperatuur buiten dus dat viel wel mee.

Vandaag zijn we trouwens door de BIG BOSS uitgenodigd voor het kerstfeest (op 22 December), dus ik ben wel benieuwd hoe dat zal worden. Het schijnt in een hotel plaats te vinden(BETER KRIJGEN WE EEN KERST BONUS OFZO :p )

Op naar de volgende dag!!!

Greetzzz,


Ryan Mahabier
Mauritius, Flic en Flac, Morcellement De Chazal, Black River

  • 28 November 2012 - 14:16

    Denise:

    Heeii Ryan!

    Leuk om te lezen dat jet het naar je zin hebt!
    Zoe en ik missen je wel enorm erg hoor en de rest denk ik ook wel.
    Ik hoop voor je dat je een bonus krijgt wij krijgen niet meer als een kerst paket hihi.
    Je moet snel je mail adres achter laten die heb ik namelijk nog steeds niet....
    Heel veel plezier 22 December we denken aan je (a)
    Veel liefs de 2 musketiers

  • 28 November 2012 - 15:01

    E.F.Kapteijn:

    Hoi Ryan,
    Je geeft een leuk beeld van de omgeving waar je nu bent en ik lees dat je al aardig je weg weet te vinden in de huishoudelijke taken. Naar je stagebedrijf gaan is ook een hele happening. Hoe is het verder op het werk en welke werkzaamheden doen jullie zoal. Ik ben er erg benieuwd naar. Met de collega's Akyurek en van Beek ben ik bezig om een link op de BB course te krijgen. Hoop dat het deze week lukt. Het is leuk voor jullie medestudenten om te lezen wat jullie zoal beleven op stagegebied en jullie vrije tijd.

    Succes en hartelijke groet, E.F.Kapteijn

  • 28 November 2012 - 17:36

    Ryan Mahabier:

    Heeeeyyy Denise&Zoë,

    Hoe gaat het????

    Ik probeer al via Marcha en Radha jullie te bereiken maar het lukt steeds niet ofzo :S. Hebben ze wel mijn mail wel aan jullie doorgegeven dan???? (ik heb het ze wel gevraagd)
    Mijn moeder zal zaterdag even langs komen met mijn gegevens voor jou en zoë dan hebben jullie mijn mail adres enzo in ieder geval;) Ik mis jullie ook heel erg, het is wel even wat anders om niet meer te werken op een zaterdag (ook wel leuk hoor). Na een 5 daagse werk dag wil ik echt wel ff kunnen uitrusten. Maar werken zonder jullie is best saai :( De weekenden schijnen trouwens ook erg gezellig te zijn met vette parties enzo. Het is in ieder geval ook heel leuk en gezellige hier. De collega's zijn erg zorgzaam, behulpzaam en echt super aardig gewoon met heel veel geduld.

    Ik hoop jullie snel te kunnen spreken ook via mail ofzo.

    I'M MISSING YOU GIRLS!!!!

    Greetz,

    Ryan Mahabier
    Mauritius

  • 29 November 2012 - 16:15

    Denise:

    Nee die heb ik niet gekregen die zal ik aan Marcha vragen. Anders zie ik je mams zaterdag vanzelf wel verschijnen! Ben blij dat je daar ook leuke collega's heb. Is ook wel belangrijk toch. We denken vaak aan je hoor als er weer is wat gebeurd ofsoo zeggen we altijd tegen elkaar "Ahw hier had Ryan bij moeten zijn"! We houden sowieso nog contact via de mail!
    Liefs van ons! Ps Veel plezier op die party's pas op met al dat drank hea doe geen dinge die ik ook niet zou doen! Hahah

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ryan

Ik wil later graag internationaal werken en daarom zal ik proberen om voor mijn studie een combinatie te maken met het buitenland en studeren.

Actief sinds 19 Nov. 2012
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 11275

Voorgaande reizen:

17 November 2012 - 17 Maart 2013

Ryan Mahabier in Mauritius

Landen bezocht: