So This Is It - Reisverslag uit Flic en Flac, Mauritius van Ryan Mahabier - WaarBenJij.nu So This Is It - Reisverslag uit Flic en Flac, Mauritius van Ryan Mahabier - WaarBenJij.nu

So This Is It

Door: Ryan Mahabier

Blijf op de hoogte en volg Ryan

27 Maart 2013 | Mauritius, Flic en Flac

Heey Party Peepz,

Dit zal mijn laatste blog zijn voor mijn stage in Mauritius.

Allereerst wil ik jullie onwijs bedanken voor alle support en reacties, want dit maakte mijn stage periode nog een stukje leuker.

So Thank you very much everybody!!!

Ik heb veel kunnen leren, zowel op het professioneel niveau als op persoonlijk niveau. Verantwoordelijkheid en onafhankelijkheid hebben een grote rol gespeeld tijdens mijn stage periode. Op het professionele niveau heb ik veel geleerd op het gebied van accountancy.

De laatste week van mijn stage periode heb ik afscheid genomen van iedereen die ik niet meer zou gaan zien, hierdoor begon ik me ook steeds meerte realiseren dat het steeds een stukje dichterbij kwam om naar Nederland te gaan. Dinsdag was het Onafhankelijkheidsdag voor Mauritius. Mauritius is 45 jaar onafhankelijk. Ook hebben we nog een extra (laatste) dive kunnen doen. Hierbij werden er onderwater foto's en video's van ons gemaakt.

De laatste werkdag (vrijdag) hebben ik en Nick gebakjes en koekjes gekocht voor alle medewerkers van onze stage bedrijf. Deze koekjes en gebakjes hadden we woensdag al besteld, want we hadden er wel 100 nodig. In de ochtenden haalden we meestal kaas croissants bij het restaurant in ons gebouw. Vrijdag hebben wij deze gratis gekregen van de eigenaar, omdat het onze laatste werkdag was. Onwijs aardige mensen dus!!!

Later in de ochtend hebben we de lekkernijen opgehaald en zijn we begonnen met uitdelen. Dit duurde ook lang, omdat we met iedereen een babbeltje maakten. Na het uitdelen zijn we onze broodjes gaan ophalen uit de keuken, want we bestelden meestal kebab met de collega's en dit was dus ook de laatste keer dat we dat deden. Terwijl ik mijn kebab aan het volproppen was met saus kwam onze CEO naar ons toe. Hij vertelde ons dat wij niet met de bus en taxi naar huis hoefde te gaan maar dat hij vervoer voor ons zou gaan regelen zodat we niet in overvolle bussen hoefde te gaan. Voordat we weggingen kregen we ook nog een testimonial en onze laatste stagevergoeding. Na goed afscheid van iedereen te hebben genomen vertrokken we van werk.

De HR manager die ons had aangenomen bracht ons nog netjes naar de taxi en daar hebben wij ook nog even afscheid genomen en natuurlijk bedankt voor alles. Toen we eenmaal wegreden begon het heel goed door te dringen dat we nooit meer daar zullen komen en dat we deze collega's waarschijnlijk nooit meer zullen gaan zien.

Maar we zaten er natuurlijk niet depressief erbij, want het was gewoon weekend en te weten onze laatste weekend. Toen we thuis aankwamen zijn Nick en ik nog even een biertje op het strand gaan drinken. Even bijkomen en realiseren dat het er bijna op zat. Na iets gegeten te hebben zijn we ons klaar gaan maken voor het uitgaan. We gingen namelijk naar Grand Baie (the place to be). We hebben een onwijs leuke avond en nacht gehad met alle studenten. Het was een afscheidsfeest voor ons en een verjaardagsfeest van een ander student. Het was natuurlijk weer erg laat geworden die nacht.

De volgende ochtend hadden we afgesproken om 07:45 uur klaar te staan bij de trap (waar de taxi altijd wacht). Dit is niemand geluk. Om 07:46 werd ik wakker gebeld en binnen 10 minuten stonden we bij de trap. Een aantal gingen niet mee en de ander was nog later. De persoon die de catamaran trip naar Ile Aux Cerfs had geregeld werd onwijs boos, omdat wij een vaste tijd hadden afgesproken. Uiteindelijk vertrokken we rond 08:10 uur naar het eiland. Eerst gingen we nog even met een klein bootje naar een waterval en daarna naar een grotere boot waarmee we naar Ile Aux Cerfs gingen.

Wij hebben tussentijds ook nog even kunnen snorkelen terwijl onze lunch werd bereid. Na het snorkelen zijn we lekker met zijn drieën gaan eten en drinken. vervolgens gingen we lekker rustig naar het eiland toe varen. We hebben hier nog lekker kunnen chillen en in de zee kunnen liggen. Vervolgens ging het feestje weer door op de catamaran.

Hierna zijn we richting de taxi gegaan die ons in de ochtend had opgehaald en hij bracht ons ook naar huis. Thuis hebben lekker ontspannen. In de avond zijn we nog even langs The Poolhouse gegaan om afscheid van de mensen te nemen van de mensen die we niet meer zouden gaan zien. Hierna hebben we nog even op de balkon gezeten met een drankje(onze laatste avond). Hierna ben ik mijn kasten leeg gaan maken (inpakken) en vervolgens ging ik maar slapen. MY LAST NIGHT IN MAURITIUS :( :(:(

De volgende ochtend ben ik ook lekker vroeg wakker geworden om zo lang mogelijk van de dag te kunnen genieten. En ja ik heb Nick natuurlijk ook vroeg wakker gemaakt, want dat mocht dit keer wel zei hij :P Dan is het onze laatste dagje en dan krijgen we nog een grote spin te zien. Ik had ze iedere keer gevangen en gedood, dus vond ik dat Nick het ook maar een keer moet proberen en het was hem gelukt :P Good job!!!

We kregen nog even bezoek in de ochtend van een student uit The Whitehouse dus waren we nog even op de balkon gaan zitten en daarna zijn we met zijn vieren naar het strand gegaan. Eerst nog even en patatje gehaald en toen voor de laatste keer op de strand gaan liggen en af en toe een duik nemen.

Toen werd het weer tijd om naar huis te gaan, want ja we waren nog niet helemaal klaar met inpakken terwijl de taxi er binnen 2 uurtjes zou zijn. Wij zijn dus lekker gaan haasten en ondertussen kwamen de ander studenten bij ons thuis binnen lopen om afscheid van ons te nemen. De taxi stond al voor de deur. Dus hebben we nog even snel een group picture gemaakt en toen vertrokken we naar de luchthaven. Dan kijk je elkaar aan wetende dat het er dan echt op zit, best een klote moment.

Onze taxi chauffeur Joey heeft ons gebracht. Eenmaal op luchthaven komen we te weten dat we allebei overgewicht hadden in de koffer. Ik eindigde met twee truien, twee vesten, een jas, twee broeken, drie riemen en vier sokken aan. Maar toen het eenmaal in orde was konden we weer verder. Eerst hebben we nog wat gegeten en toen gingen we de vliegtuig in.

De vlucht begon en daarmee ook de gedachte, om weer terug te zijn in Nederland en iedereen weer te kunnen zien. Eenmaal aangekomen in London voelden we de kou. We wilden natuurlijk terug, maar ja THAT WAS NOT AN OPTION. We moesten haasten voor onze volgende vlucht naar Nederland. We kregen nog te horen dat onze bagage misschien niet op tijd in de vliegtuig zou komen maar dat het dan in de eerst volgende vlucht naar Nederland zou komen. Dit zou betekenen dat we ook nog op de koude Schiphol moesten gaan wachten op onze koffers. Gelukkig hadden ze het wel opt tijd in de vliegtuig kunnen krijgen. Aangekomen in Nederland gingen we op ons gemak naar de koffer toe lopen.

Voordat we onze koffer gingen pakken moest we natuurlijk wel even afscheid nemen van elkaar. Na 4 maanden kan ik wel zeggen dat dit een geweldige ervaring is geweest en dat het veel leuker is om het samen met iemand meegemaakt te hebben dan alleen. The best experience ever!!!

Toen was het moment daar. Ik zag mijn ouders en broers weer en dat was een GEWELDIG moment. Eindelijk kon ik ze weer omhelzen. Ik kreeg weer mijn lekkere eten en drinken aangeboden van mijn moeder en ik was helemaal HAPPY.

So this is how my internship story ends peepz!

Again I want to thank you very much for reading my exteme long stories !!!

Greetz,

Ryan Mahabier
From the chilly Holland

  • 27 Maart 2013 - 14:30

    Shantie-Angelie-Sharon-Robin-Joshua:

    YESS you're back we missed you so much!!!! Welcome home Ryan! :D

  • 27 Maart 2013 - 17:49

    Vedna:

    Hi Ryan
    Very well describe the journey...I really enjoyed reading it and i really enjoyed the part when arrived at London and you and Nick got separated.........i could imagine both of you looking at each other while being separating after being together for 4 months......

  • 27 Maart 2013 - 18:55

    Joshua:

    Het is inderdaad weer het oude leventje oppakken. Iets afsluiten is altijd wel klote maarja de zomer komt eraan, dus dat wordt weer lekker chillen toch? Spreek je snel weer jongen ;)

  • 27 Maart 2013 - 19:20

    Chantal:

    Hoi lieverd, het was zo leuk om je weer te zien. Ik weet dat je terug wilt maar wij zijn hier ook nog hoor! Wij zorgen er wel voor dat je geen heimwee gaat krijgen. Tot snel toppertje!

  • 06 April 2013 - 20:07

    Belinda:

    Hoooiii Ryan, (ik ken je niet hoor) maar ik vind dat je een hele leuke blog hebt gemaakt. Je kan je beleving heel goed beschrijven, mijn complimenten Ryan!
    Groetjes Belinda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ryan

Ik wil later graag internationaal werken en daarom zal ik proberen om voor mijn studie een combinatie te maken met het buitenland en studeren.

Actief sinds 19 Nov. 2012
Verslag gelezen: 1709
Totaal aantal bezoekers 11253

Voorgaande reizen:

17 November 2012 - 17 Maart 2013

Ryan Mahabier in Mauritius

Landen bezocht: