The Whole Island and More: Scooterweekend - Reisverslag uit Flic en Flac, Mauritius van Ryan Mahabier - WaarBenJij.nu The Whole Island and More: Scooterweekend - Reisverslag uit Flic en Flac, Mauritius van Ryan Mahabier - WaarBenJij.nu

The Whole Island and More: Scooterweekend

Door: Ryan Mahabier

Blijf op de hoogte en volg Ryan

25 Februari 2013 | Mauritius, Flic en Flac

Hello Party People!!!

Hoe gaat het met jullie???

Hartstikke bedankt voor jullie reacties en support het betekent veel voor me peepz!!!!

Jongens, jongens, jongens wat een weekend heb ik achter de rug. Het was erg uitputten en vermoeiend. Maar dawn IT WAS WORTH IT. Het was voornamelijk heel erg gezellig met z’n viertjes en twee scooters voor dit hele weekend. Dus ik zal maar beginnen met het vertellen over mijn scooterweekend.

___________________________________________________________
Werk

Ik ben hier voornamelijk bezig met de NAV-file. Af en toe komen er nog andere mensen langs van een andere afdeling om mij nog even een wire te geven om te maken of een trade die ik dan moet afhandelen. Maar dat zijn dan dingen die ik allang al geleerd heb. De NAV-file is toch een beetje nieuw voor mij, omdat nu ook wordt verwacht dat ik nu alle documenten zelf kan opvragen en verwerken in de NAV-file. Onder begeleiding met de collega’s maken wij de files in orde en geven we het aan 3 personen op het te controleren en ondertekenen. Het uitvoeren van deze taken is dan erg leuk, want het is dan erg gezellig als we samen aan het werk zijn. Ze zijn namelijk ook erg behulpzaam en geduldig. Kortom: top collega’s en top stageplek.
__________________________________________________________________________________________Fun stuff


Ik en Nick hebben vrijdag de scooters opgehaald terwijl het lekker hard aan het regenen was, dus daarom gingen wij in onze zwembroeken de scooters ophalen.

Zaterdag

De volgende dag was het eindelijk zover dat we konden rond rijden in Mauritius. Wij zijn vanuit Flic en Flac naar Port Louis gereden en gelijk door naar Grand Baie. Daar hebben we even gehangen in een Shopping Mall. Nick Halima en ik zijn nog even in de box autootjes geweest EVEN LEKKER KNALLEN. En toen even lekker wezen eten bij de MC DONALDS (die hebben ze hier ook THANK GOD). Hierna zijn wij door Grand Baie gereden en uiteindelijk terecht gekomen bij Pereybere (Beach) Hier hebben we ook even gehangen, want iedereen zegt dat het onwijs mooi is daar. IT WAS! Hierna zij wij lekker door gereden langs het noorden naar het oosten en daarna door naar het zuiden en vervolgens door naar Flic en Flac again. Wij zijn in verschillende steden/dorpen geweest zoals: Font du Sac, Petit Raffray, Goodslands, Roches Terre, Grand Gaube, Riviere de Rempart, Belle Mar, Bel Air, Vieux Grand Port, Mahebourg, Rose Belle, La Flora, Souilac, Chammarel. Deze plekken hebben wij op de zaterdag gezien.

Onderweg hebben wij heel veel kunnen zien. We hebben voornamelijk veel van het landschap kunnen zien met hoge Bergen en veel groen. Ook zijn wij tempels, moskees en kerken tegen gekomen. Af en toe gingen wij stoppen om leuke foto’s te maken en om iets te eten natuurlijk. Af en toe zat ik achter op de scooter dus dat was ook lekker genieten, ik kon daardoor mooie foto’s maken. Ook begon ik iedereen onderweg te groeten, met name de tegenliggers, iedereen vond dat wel leuk en zwaaiden ook terug. Dat ik ook een verschil met Nederland de mensen zijn hier namelijk een stuk vrolijker en genieten volop van elke dag. We kwamen in het noorden ook in Pamplemousses, hier reden we langs de Botanical Graden. Dit is een park waar verschillende bomen en planten zijn te zien en er zijn ook riviertjes. Onderweg naar Mahebourg reden we langs een hele hoge brug waar water onder stroomde met best wel een sterke stroming. Het leek mij leuk om daarin te gaan voor een leuke foto. Ik liep dus lekker in het water en heb ook mijn foto’s kunnen maken. Ik werd wel een stukje met de stroming meegenomen maar dat ging wel goed. Toen ik eenmaal boven kwam zag ik een man die de hele tijd naar mijn aan het kijken was, dus ik ging even met hem praten. Hij vertelde dat er meerdere mensen overleden zijn doordat ze ook in het water gingen en zijn verdronken door de sterke stroming. SO I GOT LUCKY I GUESS.

Af en toe gingen we ook even pauseren en dus naar het stand, omdat we toch langs de kust reden. Het was heel erg leuk om onderweg veel mensen te zien en af en toe ook gesprekken aan te gaan. We zijn onderweg naar huis nog even snel langs Shammarel geweest dit is een plekje tussen de bergen. Hier hebben we de Chammarel waterval kunnen zien, dit is een hele grote waterwal en we hadden daarbij een onwijs mooie uitzicht. Daarna moesten we een klein stukje verder rijden om de 7 colored earth te zien, dit is een plekje waar zand achter hekken is (RAAR HEAH). Het zand heeft 7 verschillende kleuren. Het was eigenlijk verboden om over de hekken te gaan, BUT I WANTED A PICTURE. Dus ik ging maar gelijk erover om lekker tussen het zand te liggen, daarna wilden de anderen toch maar ook en zijn we dus samen op het zand geweest. We hebben hele mooie uitzichten gehad vanaf de hoge Bergen echt onbeschrijfelijk. Hierna begon het al aardig donker te worden dus zijn we langs de KFC geweest om een lekkere menu te eten en vervolgens zij we naar huis gegaan.

Het leek me wel leuk om onze nieuwe huisgenoot te introduceren aan de andere studenten, dus zijn we naar de poolhouse gegaan en hebben we daar lekker gehangen. We gingen ook nog “even” naar Club Shotz. Dat werd een lange nacht! We hadden afgesproken om de volgende dag (Sunday) 08:00 uur te vertrekken (dat werd ‘em dus niet aangezien we 04:30 thuis kwamen) uiteindelijk vertrokken we om 09:00 uur, nog best vroeg dus.

Zondag

Wij hadden afgesproken om zondag naar Grand Bassin te gaan (een religeuse plek voor de hindoes, THAT’S WHAT I AM SOOO I REALLY LIKED IT). We kwamen aanrijden in Ganga Lao (de tempel in Grand Bassin) en ik zag van heel ver al een MEGA STANDBEELD VAN SHIVA staan. Deze beeld staat op een soort van pleintje en hij is 32 meter hoog. Er waren ook veel details op de standbeeld. Na veel foto’s gemaakt te hebben gingen we verder naar de tempels. Ik heb hier heel veel mooie tempels kunnen zien. De beelden van de goden waren heel mooi en groot. De beelden hadden “ kleding “ aan dus dit zag heel gaaf uit. Ik heb geprobeerd om elk beeld te zien en foto’s ervan te maken. Zoals de het al verteld is er een bassin deze bassin wordt gezien al de Ganga van Mauritius. De Ganga is de heilige rivier, in India, voor de Hindoes.

De mensen die naar Grands bassin gaan om te bidden gaan eerst naar de bassin (Ganga) om water in een potje te doen en vervolgens naar de tempel te lopen om het water op te offeren aan de goden. Dit doet iedereen bij elke tempel, nou waren er tientallen plekken waar het water kon worden opgeofferd. Maar ik neem natuurlijk aan dat iedereen gewoon voorneemt voor welke god ze willen bidden en dat ze vervolgens naar die beelden gaan. Ik heb hier ook een rode bandje om mijn pols genomen, dit staat voor kracht en positiviteit en tegen negativiteit en het slechte. Ook heb ik een mooie rood/witte ketting gekocht dat symbool staat voor geluk en voorspoed. Ik ben nog even in de Bassin gelopen (het wordt als heilige water gezien dus dat wilde ik wel), daar waren ook grote beelden. Dus eenmaal in het water begon ik heen en weer lopen voor mooie foto’s . Hierna zijn we een berg op gelopen (erg steil trouwens). Hierop stond de Hanuman tempel , dit is als symbol gedaan, aangezien hij op de meest afbeeldingen een berg draagt. Hanuman (de aap achtige god)staat symbol voor: Kracht, Toewijding en Nederigheid. Boven op deze berg had ik een hele mooie uitzicht en daarvan heb ik ook mooie foto’s kunnen maken. Na de bezoek gingen we doorrijden naar Mahebourg waar we een kerk gingen bezoeken.

Eenmaal aangekomen in de kerk begin ik iedereen te groeten en lekker vriendelijk te zijn. Daarna liep ik natuurlijk gelijk door om foto’s te maken (niet wetend dat het niet “normaal” is om foto’s in een kerk te maken). Iemand van de kerk kwam daarom ook naar ons toe (best wel boos) om te zeggen dat we geen foto’s mochten maken. Uiteindelijk toch wel gedaan en daarna lekker door gereden naar Blue Baie.

Na heel veel cultuur en religie zijn we lekker naar het strand gegaan. En ook weer hier zoals het in de naam staat, het water is heel erg blauw. Net voordat wij wilden gaan liggen, op het strand, kwam er iemand naar ons toe lopen en bood aan om ons een stukje van de kust aft e brengen met een speedboot. We zouden dan eerst snorkelen voor ongeveer 45 minuten en vervolgens doorgaan naar een eiland: ILOT DES DEUX COCOS ofwel de coconut island. Dit hebben we natuurlijk gegaan. Eerst heb ik heerlijk kunnen snorkelen tussen heel veel vissen en daarna zijn we naar dat eiland geweest. Hier konden we ongeveer 50 minuten blijven. Ik en Nick zijn nog even rondom het hele eiland gelopen en daarna was het ookwel tijd om weer te gaan vertrekken naar Blue Baie. Eenmaal aangekomen op het strand gingen we weer naar onze scooter en gingen we lekker doorrijden.

Na een lange en vermoeide dag zijn wij terug naar huis gekeerd om vervolgens eerst samen noodles te eten en daarna de scooter terug te brengen. We zijn lekker naar huis gegaan. Na het douchen heb ik nog even lekker ontspannen achter de computer, mijn wekker gezet en ben ik vervolgens wezen slapen. De volgende dag was het namelijk weer een werkdag (lekker gezellig met de collega’s zijn, aangezien we hun na de stageperiode waarschijnlijk niet meer zullen zien).

Mensen, nog maar 3 weken en jullie weten waarschijnlijk al hoe ik erover denk  Maar ik kom alweer bijna richting Nederland om mijn oude en vertrouwde leven weer op te pakken en weer met jullie te chillen. Mauritius heeft mij heel veel wijsheid en zelfstandigheid opgeleverd en dat vind ik het beste aan deze hele stage!!!

Thank you for all your support during my whole internship, I’ll never forget it!

Ik heb nu een hele verzameling foto’s op mijn laptop alleen niet zoveel tijd om het te plaatsen. Ik hoop het zo snel mogelijk te kunnen plaatsen. Ik zal waarschijnlijk a.s. woensdag mijn laatste duikcursus dive krijgen en daarna zal ik mijn certificaat krijgen voor de CMAS Level 1.

THIS IS MAURITIUS --> TIM BABY

Greetz,

Ryan Mahabier
Mauritius, Flic en Flac, Morcellement De Chazal, Black River

  • 25 Februari 2013 - 11:43

    Shantie:

    Schatje, je hebt het enorm getroffen dat je dit allemaal mag zien. Je bent inderdaad goed aan het genieten. Blijf zo doorgaan jongen. Het was zeker leuk op skype dit weekend hahahaha. Moeten we nog eens doen :P Dit keer is het jou beurt . Jammer dat ik niet bij je aankomst kan zijn maar wel zien elkaar sowieso heel snel ik mis je enorm en blijf je best doen schatje van me! Ik ga nu even je blog rustig lezen dan

    Groetjes en kusjes (dat eerste van mijn ouders en dat tweede van mij),

    XxX Shantie

  • 26 Februari 2013 - 07:31

    Joshua:

    Heeey Gozert, het gaat wel lekker dus in Mauritius. Ik ben echt heel blij voor je dat je zoveel heb kunnen zien en nog net voordat je terug gaat komen. Het komt zo dichtbij dat je moet gaan vliegen. Blijf goed genieten van alles en sla het goed op in je hoofd van het is een ervaring die je nooit moet vergeten jongen. We zijn allemaal heel trots op je en kunnen haast niet wachten tot je terugkomt. We missen je enorm en steunen je volop dus zet ‘em op jongen. (almost donderavond!!!)
    Greetz, Joshua

  • 26 Februari 2013 - 12:49

    Patricia&Wim:

    HeeyToppertje, je maakt het dus enorm naar je zin zo te horen. Hartstikke leuk dat je heel veel leuke dingen hebt kunnen zien. Ik kan niet wachten tot ik je foto’s kan zien zo te horen zullen ze heel leuk zijn. Verder moet je wel aan jezelf blijven denken heah! Lekker ontspannen en tot rust komen, als je weer terug komt wordt het natuurlijk weer keihard studeren en werken. Zet ‘em op en we missen je allemaal enorm!!!
    Groetjes van Patricia&Wim

  • 26 Februari 2013 - 12:54

    Linda En Fam:

    Hoi kanjer, het gaat heel goed in Mauritius dus. Ga je wel de foto’s nog ff plaatsen dan kunnen we ook zien wat jij heb gezien, we kunnen niet wachten Zorg ervoor dat je blijft genieten jongen en dan zullen wel je binnenkort weer zien en spreken!
    Groetjes van Linda en fam

  • 26 Februari 2013 - 13:01

    Sharon:

    Hoi Schatje, ik vind het zo leuk voor je dat je in Mauritius bent. Ik heb de andere gesproken en we zullen sowieso een leuke donderavond gaan organiseren. Harstikke leuk dat je je nieuwe huisgenoot goed verwelkomt dat is wel zo netjes. Geniet van je overgebleven dagen en ik hoop dat al je dromen zullen uitkomen schatje van me. We missen je enorm lieverd! See you soon!
    Heel veel kusjes van Sharon xxxx

  • 01 Maart 2013 - 07:43

    Sharon :

    Lieve schatje van me ! We kunnen haast niet wachten om je weer te zien ! Het is bijna zo ver en dan kunnen we weer chillen. Je hebt een hele leuke blog gemaakt schat het ziet er ook heel leuk uit met de format. Ik mis je actie met de scooter bij de Chammarel falls wel erin :P Geniet volop van je overgebleven dagen en maakt vooral leuke en veel fotootjes. We missen je enorm lieverd !
    Groetenjes van je lieve Sharon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ryan

Ik wil later graag internationaal werken en daarom zal ik proberen om voor mijn studie een combinatie te maken met het buitenland en studeren.

Actief sinds 19 Nov. 2012
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 11259

Voorgaande reizen:

17 November 2012 - 17 Maart 2013

Ryan Mahabier in Mauritius

Landen bezocht: