We Have Seen It All - Reisverslag uit Flic en Flac, Mauritius van Ryan Mahabier - WaarBenJij.nu We Have Seen It All - Reisverslag uit Flic en Flac, Mauritius van Ryan Mahabier - WaarBenJij.nu

We Have Seen It All

Door: Ryan Mahabier

Blijf op de hoogte en volg Ryan

18 Februari 2013 | Mauritius, Flic en Flac

Hello Party People!!!

Hoe gaat het met jullie???

Hartstikke bedankt voor jullie reacties en support het betekent veel voor me peepz!!!!

Vandaag weer een blog voor jullie!!!

Ik heb weer een hele leuke week achter de rug. So Let’s Get Started!
___________________________________________________________
Werk

Ik ben hier voornamelijk bezig met de NAV-file. Af en toe komen er nog andere mensen langs van een andere afdeling om mij nog even een wire te geven om te maken of een trade die ik dan moet afhandelen. Maar dat zijn dan dingen die ik allang al geleerd heb. De NAV-file is toch een beetje nieuw voor mij, omdat nu ook wordt verwacht dat ik nu alle documenten zelf kan opvragen en verwerken in de NAV-file. Onder begeleiding met de collega’s maken wij de files in orde en geven we het aan 3 personen op het te controleren en ondertekenen. Het uitvoeren van deze taken is dan erg leuk, want het is dan erg gezellig als we samen aan het werk zijn. Ze zijn namelijk ook erg behulpzaam en geduldig. Kortom: top collega’s en top stageplek.
__________________________________________________________________________________________Fun stuff

Wij hebben ons huis helemaal schoon gemaakt voor onze nieuwe huisgenoot. De huisbazen vonden het namelijk te vies, dus vandaar schoonmaakdag AFTER 3 MONTHS. YOU CAN IMAGINE THAT IT WAS VERY DIRTY YOU KNOW. We hebben ook nieuwe buren in het leeg staande huis naast ons gekregen, een harstikke leuke stel. Vrijdag hebben we ze na het werk verwelkomt en meegenomen uiteten, zij hadden namelijk nog niets in huis. Dus uiteindelijk hadden we een enorm gezellige avond met hun gehad. De volgende dag moesten we onwijs vroeg wakker worden om de bus naar de CROCODILE PARC the pakken.
Eerst nemen we een taxi (want de bus was er nog niet) naar Quatre Bornes en vanuit daar gingen wij naar Curepipe. Vanuit Curepipe zijn wij vervolgens naar Rivière des Anguilles, dit is de plaats waar het park is. Eenmaal uit de bus gestapt moesten we nog een stukje lopen naat het park alleen wisten we niet welke kant op, dus dat werd vragen. Iedereen ging een winkel in en ging vragen waar we heen moesten. Uiteindelijk had ik twee dames gevonden die uitgebreid een route beschrijving gaven en wij waren er binnen 10 a 15 minuten lopen.

Toen wij het park binnen kwamen (na het betalen van 200Rs = 5 Euro) zagen we gelijk al enorme krokodillen. Wij zijn ook met een kleine krokodil op de foto geweest, die mochten wij vasthouden. Daarna begonnen wij met onze tochtje door het park. Het was niet een hele grote park maar we hebben wel heel veel gezien. Dieren die wij onder andere hebben kunnen zien zijn: krokodillen (OBVIOUSLY), GIANT schildpadden, vleermuizen, vogels, vissen, hagedissen, Gecko’s, stokstaartjes, apen, herten, schapen, geiten en ezels. Heel veel dieren dus.

En natuurlijk zijn er hele leuke dingen gebeurt op deze dag. Wij zijn na de krokodillen doorgelopen naar de vleermuizen. Deze vleermuizen waren heel leuk en bleven heel dicht bij het het. Daardoor kon ik mooie foto’s en filmpjes maken. De ene vleermuis wilde een stukje fruit maar de andere wilde niet delen DUS DAT WERD VECHTEN!!! Maarja uiteindelijk mocht hij wel een stukje fruit hoor na dat gevecht dan. Daarna zij we naar de Giant Turtles gegaan deze schilpadden waren ZOOO GROOT jongens dat is heel toff om te zien. Deze schilpadden lopen vrij in een stukje park waar zij lekker op het gras/modder/water kunnen chillen. Het was ook mogelijk om de schildpadden wat takjes te voeren dat was ook leuk om te zien. Ik had jullie al verteld in de blog over de dierenpark Casela dat we schildpadden sex zagen (dat waren met kleine schildpadden) nu hoorde ik dat gekreun nog een keer dus wij gingen gelijk kijken. En jah hoor die GIANTS gingen ook helemaal tekeer daar gewoon tussen de bezoekers. En iedereen ging lekker kijken en foto’s en filmpjes maken, en ja wij dus ook heah :P

Hierna zijn wij door gaan lopen en zijn wij vervolgens bij een restaurantje terecht gekomen. We wisten van tevoren dat we hier krokodillen vlees konden eten, dus dat gingen we ook doen. We namen allemaal een lekkere krokodillen burger met patat en cola. Na het eten zaten nog even lekker te praten en zijn we weer door gaan lopen in het park. We waren naar het stukje gegaan waar het stukje van de Nature park was. Met een paar mini watervallen en grote vissen. Daarna zijn we naar de nursery gedeelte geweest waar de krokodillen waren van 0 – 2 jaar. Toen gingen we over een afgezet stukje, want jah de leukste plekken zijn de plekken waar je niet mag komen toch??? Uiteindelijk waren daar de apen maar niet zo heel veel. Op het bordje stond wel iets heel aparts namelijk: The apes are imported by the Dutch or the Portuguese. Lekker duidelijk dus de geschiedenis het is dus niet duidelijk wie ze hier heeft gebracht dus zetten ze maar beide namen van de landen erop. Toen zijn we daar gegaan naar nog meer apen. Daar waren drie apen op een rij die elkaar ruggen gingen krabben en er was ook een kleine aapje die heel gefocust zijn fruit at op een tak. Maar die tak was zo glad dat hij uitgleed en op zijn billen viel  THAT WAS SOO FUNNY!!!

We gingen we doorlopen en daar zagen we aquariums met veel soorten vissen. Een stukje verder zagen de hagedissen, gecko’s en ook weer heel veel krokodillen. Ook was er een museum over de prehistorische leven op Mauritius en een aantal fossielen. Het was lekker gekoeld daar binnen dus bleven we lekker even binnen rondkijken. Daarna weer lekker door naar de insecten museum, hier zagen wij heel veel soorten insecten maar ook slangen in potjes en spinnen. Alles was achter glas en het natuurlijk allemaal opgezet. Zet hadden een aantal insecten mooier gemaakt met verf, dus we zagen kakkerlakken in allerlei kleuren maar ook andere insecten. Er waren wel duizenden insecten daar binnen. Hierna zijn we weer door gegaan richting de uitgang. Ik en Nick zijn nog even in een speeltuin wezen chillen waar ook bijna werden weggestuurd, want we zij natuurlijk te oud voor een speeltuin, ofniet??

Vervolgens gingen we na een onwijs leuke en gezellige dag met zijn drieen richting Flic en Flac. Bij de uitgang waren de herten, schapen, geiten en ezels. En natuurlijk gebeurt er weer iets hilarisch. De twee grote ezels hadden ook sex. Dus we zagen een ENORME LUL en dachten van WTF. Dus wij natuurlijk weer foto's en filmpjes maken. Een stukje verder zag ik een schaap met ENORME BALLEN. Zijn ballen raakten bijna de grond en hij had bijna moeite met het lopen. Het zag er zo grappig uit. Hierna zij wij doorgegaan. Ik zag dat we een stukje konden afsnijden en dat we de heen weg te veel hadden gelopen dus nu waren we nog sneller bij de bussen. Onderweg naar de bussen gingen we ook even langs de markten en dat was ook heel erg leuk weer. We hadden ook nog even wat fruit gehaald. Daarna zijn we in plaats van de bus met een taxi-van naar Curepipe gegaan. Daar had ik een casino gezien en dus ik stelde voor om even langs te gaan en te gokken. We hebben maar 100 Rs (2,50 euro) vergokt dus dat is niet zo veel. Toen we binnen wilden gaan ward
en we bijna geweigerd dus ik zeg tegen de bewaker: We have been here before, Yes we are 21 yeard old. Waarop hij antwoord: Oh ok I was just doing my job you know.  lekker goed zijn job uitgevoerd dan want wij waren niet allemaal 21 jaar en we zijn er ook nog nooit geweest. Dus wij lekker lachend de casino in lopen.

Jah zoals jullie al zullen verwachten wij hebben niks gewonnen, maar het was onwijs gezellig. Hierna hebben we de bus naar Quatre Bornes gepakt en vanuit daar zijn we weer met de taxi naar huis gegaan. Het was zaterdag en dat is natuurlijk stap dag.

Omdat de nieuwe buren nog niemand in de buurt kende stelde ik voor om even langs de poolhouse te gaan op hun ook aan de andere nieuwe studenten voor te stellen. Er zijn hier namelijk alweer heel veel nieuwe (onwijs aardige) studenten gekomen. Dus we zijn met z'n allen naar de poolhouse geweest. En we hebben lekker op hun terras gechilld. Daar hebben namelijk de beste uitzicht op het eiland. Hierna zijn we met een groepje naar de club geweest. Hier ontmoette we een gozer die ons zondag wilde rondbrengen in het zuiden dus dat van een plan.
De volgende dag (zondag) begonnen we om 11:00 met de tour. Eerst nog even sandwiches en water halen en daar na door naar Tamarin, Le Morne, Kite Bai, en de National Park in Black River. Op de eerste drie plaatsen waren de stranden waar we lekker konden ontspannen en bijkomen van zaterdag. Onderweg naar huis besloten we om naar de National Park te gaan in Black River hier is een Jungle met heel veel stormend water en watervallen. Hier hebben een hele tijd rondgelopen en ook hebben we hele mooie, leuke en grappige foto’s kunnen maken. Hierna zijn wij naar huis gegaan om onze nieuwe huisgenoot te ontmoeten want wij waren onwijs benieuwd naar hem.

Wij zijn nu dus met drie man in ons huis: Ik, Nick en Eddie. Onze laatste maand gaat dus onwijs gezellig worden met zijn allen. Het scooter huren ging trouwens niet door van weg het regenachtige weer, dus hopelijk gaat dat dit weekend wel door.

Mensen het spijt me weer enorm voor de hele lange blog, maar er is zoveel te vertellen!!!

De foto’s moet ik nog steeds plaatsen op facbook!

Nog maar een maand jongens :S Ik kan wel huilen zo graag wil ik blijven! Hopen dat het heel langzaam zal gaan komend maand.

THIS IS MAURITIUS --> TIM BABY

Greetz,

Ryan Mahabier
Mauritius, Flic en Flac, Morcellement De Chazal, Black River

• 18 Februari 2013 - 08:45

Shantie:

Lieverd van me! Je hebt dus een hele leuke week achter de rug, zo te horen heb je het (weer) helemaal naar je zin. Je heb dus echt je best gedaan voor een leuke sfeers denk ik wel. Het zal wel heel leuk voor je zijn om nu niet de hele tijd met elkaar thuis te zijn maar nu ook met Eddie. Dus de drukte die je mist zal nu wel komen waarschijnlijk. Het was harstikke life van om die rozen voor met te halen thnx. Je heb inderdaad wel een hele lange blog geschreven maar er in ook echt veel gebeurt. Ik vind het heel leuk voor je wat je allemaal mag mee maken en ik hoop dat je nog heel veel meer zal kunnen doen in je laatste werken, schat. Wij missen je heel heel veel en denken elke dag aan je. Ook de groeten van mijn bro’s en ouders.
    Groetjes en kusjes van Shantie

• 18 Februari 2013 - 12:26

Joshua & Robin:

Jongen hoe gaat het met je. De meiden vonden de cadeau heel leuk man! En wij ook trouwens:P wij missen je enorm vooral op zulke momenten. Het klinkt zo dat je het weer naar je zin hebt dus dat gaat helemaal toppie. Leuke dat het huis nu helemaal vol is lekker gezellig voor jou met de drukte mag ik hopen. Geniet lekker van je laatste weken daar en kom zonder spijt terug dus doe alles wat je nog wilt doen jongen. Je hebt dus echt een leuke weekend gehad hoor ik dat is dus mooi. Geniet, geniet, geniet en dan spreken we je snel weer gozert.
    Greetz, Joshua & Robin

• 20 Februari 2013 - 07:55

Joshua:

Jongen toch Alles wat jij daar moet meemaken ook. Weet je wel, die docenten zien alles ook maar van een kant en laten je toch wel links liggen. Zorg maar gewoon dat je blijft genieten aangezien te dagen op beginnen te raken. Wij geloven in je en missen je enorm!!! Kop op en lekker doorgaan met je party mood. Als er meedere mensen zo hebben gedragen tegen je dan moet je maar even kijken of je er nog lessen uit kan halen jongen, want het zal niet zomaar gebeuren toch? We wachten nog steeds op je en zullen lekker hard gaan als je terug bent gozert. Greetz, Joshua